Julbär

Okej, folk (Sofia) har klagat på att jag så sällan uppdaterar min blogg, men jag tänker kvalitet, inte kvantitet. Eller åtminstone kan vi låtsas att det är så jag tänker. Så är det förstås inte - det är snarare lathet mer än något annat.
Hursomhelst, jag har en viktig B-uppsats som måste skrivas nu nu nu om jag ska få något jullov i år, så därför passar det ju utmärkt om jag skriver blogg istället, eftersom jag har allvarliga koncentrationsproblem och har oerhört svårt för att sätta mig ner och skriva.

Tänkte bjuda på en rad sköna bär:
(när jag gjort allt, delat upp det snyggt och fixat allt, så ville bloggen naturligtvis inte visa bilderna på samma snygga sätt som jag ville. Så här blir en fulare variant)



              
Rami Shaaban?


Ian Thorpe?




    
Grinchen?

     Sanna Bråding?  



   
Bruden som Ivanhoe BORDE gifta sig med, men istället väljer han värsta våpet efter att ha dödat skurken, som egentligenär den man hejar på, spelad av Sam Neill, och nu känner jag bara hur jag skakar av ilska och har dessutom blivit väldigt "off topic", men kanske kaaanske har de ändrat slutet nu på nyårsdagen om vi har tur!
     
Shannen Doherty, Brenda i Bevvan


        
Cecilia Frode

 Fergie (de ÄR lika!!)
                                    

           
                                                 
Helena von Zmeivjalfjaz (nånting) från Filmkrönikan

              
          Reneé Zellwegger



     
                                  Maria Mutola
    
                          OJ Simpson

Ja, det var det. Dock vill jag bjuda på ännu en bild på Maria Mutola. Vilken "kvinna"!



Ja, vad ska man säga. Om den där indiskan (ni har väl läst i tidningarna?) inte klarade könstestet är jag väl rätt tveksam till att Maria Mutola gjort det. Håhåå, jajaaa.

Som sagt, ber om ursäkt för det fula upplägget. Argh! Inget jag kunde göra något åt, dock.
Idag blir det ingen hjältehyllning. Jag hyllar snarare den som frivilligt ställer upp och hjälper mig med min uppsats NU! Jag tycker Hajen är en jättebra film, verkligen, men det är ändå jobbigt att skriva om den.

Men, så är det, och nu är det dags att återgå (börja?) med det! Hej och hå!

Ingen bortglömd hjälte idag...

Klockan är 01.36 och nu har jag nästan skrivit klart min VFU-rapport. Inte dåligt må jag säga; ungefär 10 och en halv timme kvar till inlämning! Dock måste jag förstås slipa till allting, LÄSA IGENOM DET och inse att jag måste ändra allting och även kolla upp vissa ord som jag alltid stavar fel (exempel på ord jag alltid skriver fel är: kankse istället för kanske, jättekuk istället för jättekul och hejsna istället för hejsan). Med andra ord - när jag vaknar imorgon, läser igenom min rapport och inser hur hemskt det är, kommer jag få panik och ångest eftersom jag bara kommer ha väldigt limiterad tid kvar att ändra saker på, skrivaren kommer att paja eller åtminstone ha slut bläck, jag kommer att tvingas bege mig till universitetet bara för att inse att jag enbart har råd att skriva ut hälften av sidorna, och det hela slutar med att jag lämnar in min VFU-rapport en minut i tolv, precis innan deadline, bara för att inse att Bek ändå redan åkt hem för att dricka kaffe istället, och så har jag slitit i onödan. 

Ja. Eller så ordnar det sig, jag vet inte.

Nu är klockan 01.41, och jag har lite mindre tid på mig helt plötsligt. Förresten. Jag är mäkta avundsjuk på alla människor med självdisciplinen att GÖRA BORT såna här skituppgifter i förväg. Hur lyckas ni? Ni är bra människor må jag säga!

Så, dagens hyllning går inte till någon bortglömd hjälte, utan till alla fantastiska, ambitiösa och duktiga människor som tar tag i saker i god tid. Det är även sådana människor alla andra ansvarslösa typer ringer och frågar efter hjälp om vad som kommer på provet och när det är. Eloge till er!

Nej förlåt, nu är det dags att återgå till ämbetet, utan att passera gå, inkassera 4000 kr och skriva klart rapporten, och mest av allt - sova. Tack och hej.

RSS 2.0