En Dag Och En Mört

Intressant att man kan få böta 2400 till 20 000 kronor för fildelning när man samtidigt kan tjäna 1,4 miljoner kronor på att ge blanka fasen i att betala TV-licensen. Det Moderna Sverige är lite förvirrande kan jag tycka, men det är väl skitbra. Nu kan vanliga Svenssons och arbetare äntligen bli miljonärer, för det är väl det kontentan blir?
 
Och på tal om tenta. Jag fick tillbaka både tentan och hemtentan med gott resultat, vilket känns bra. Om det är något man inte vill ha rest på är det väl grammatik.

Och på tal om tikar så vill jag inte ha en hund. Jag vill inte ha en häst heller, men det vill Sofia, och jag följde faktiskt med henne när hon besökte Rappe, The Beast. Det var ett stort vidunder med enorma tänder som utan problem hade kunnat krossa min skalle om den velat, och det ville den om Sofia inte stoppat honom! Det var inte bara en gång han kastade onda ögat på mig! Men jag gav det monstret i alla fall en chans, och han var väl rätt snäll i alla fall. Men det var ändå lite läskigt!

Och på tal om läsk så dricker jag det sällan nuförtiden. Det är egentligen rätt onödigt, gott förvisso, men det är rätt gott med vatten eller annan dryck också. Dessutom slipper man besväret att bära hem läsken från ICA.

Och på tal om Ika i Rutan, som är fruktansvärd och en av mina mest obehagliga minnen från barndomen, hade jag en mardröm inatt. Eller imorse snarare, och jag tänkte att jag skulle komma ihåg den. Tyvärr hör jag till den del av mänskligheten som sällan kommer ihåg ens drömmar, och det är lite tråkigt. Kopplingen mellan Ika i Rutan och mardrömmen som jag glömt är helt enkelt att det är obehagligt. Nåja, det gör ingenting att mardrömmen var obehaglig, den har jag ju ändå glömt!

Och på tal om glömska så kommer jag inte ihåg vad jag skulle skriva som nästa punkt.

Och på tal om punk så tycker jag att Sofia har ett ganska kul uttryck när hon klagar på att det är för lite luft i bakdäcket. "Cykeln är lite punkig". Jag vet inte, men jag tycker snarare det är lite coolt med en punkig cykel. En sån ska jag skaffa en vacker dag.

Och på tal om dag så kommer här en bild på Dag Prawitz:

Dag

Han föddes 1936 och är en svensk filosof. Jag vill passa på att hylla honom. Jag känner inte till hans filosofier men jag tycker ändå att det är Dags dag i dag, eftersom det liksom är dags för Dags dag nu.

Och på tal om nu funderar jag på att sluta skriva. Ingen kommer ändå att orka läsa igenom detta. Kanske börjar bli dags för mat nu också. Hursomhaver, ha en bra dag, det ska jag och Dag ha!

Och på tal om att ha. Gårdagens "Ha ha" var när Sofia förklarade det roliga med hennes Dagens Citat, som löd:
"Jag: "Är du trött, Johan?"
Johan: "Nej, jag är pigg som en jävla kärna!"
Det var kanske lite lustigt sådär, men desto roligare var Sofias förklaring: "Haha, han blandade ju ihop begreppen! Det heter ju 'pigg som en nötkärna'".  Själv är jag frisk som mört.

Mört

Nu ska jag gå och störa Sofia. Ha det fisk!

Kommentarer
Postat av: Suffe

Du är så sööööööt :)
Rappe gillade dig, det sa han när du inte var där faktiskt.
Äsch, måste du håna mina misstag in public? ;) Jag var lite tankspridd, OK? Det var en solklar "limpsituation" säger vi.
Nu ska jag pussa dig, sen ska jag diska antar jag?
Tack för maten förresten!
Prutt!

2006-10-18 @ 19:42:11
Postat av: Fanny

jag gillar din blogg. så nu ska jag tänka på mörtar medan jag jobbar, heela dagen. suck.
eller strömming.. fast vad heter det på engelska?

fish fish

2006-10-19 @ 10:00:38
URL: http://fanny.blogsome.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0