Det var längesen sist...

Jag tänkte skriva något nytt, men orkade inte riktigt fullt ut, så jag gör en rövare och snor såna där frågor som Sofia precis skrev, som snodde dem från Astrid, som i sin tur snodde... osv.

Hur många nycklar finns det på din nyckelknippa: Vet inte, ganska många, varav två användes dagligen och resten är kvar av "jag-kanske-behöver-dem-i-framtiden-nån-gång-men-i-själva-verket-har-jag-glömt-vart-de-leder-anledning".
Vilken svordom använder du mest: Marie Serneholt
Äger du en iPod: Nej. Tyvärr.
Vilken tid är din väckarklocka inställd på: Det varierar. Imorrn är jag ledig t.ex, så jag ska väl upp vid 10 kanske.
Hur många resväskor äger du: Ingen riktigt, jag är en bagman.
Använder du flip-flop's även när det är kallt ute: Näe. Överlag är jag ingen flipflopare överhuvudtaget. Jag är mer en sandalare.
Var köper du dina matvaror ifrån: Ica?
Skulle du hellre ta bilden än vara med på bilden: Om jag blir lyckad är jag gärna med på bild, men jag har insett min uselhet på den fronten, så jag är nog bakom kameran.
Har några av dina vänner barn: Inte mig veterligen.
Har någon någonsin kallat dig lat: Nej, ibland kallas jag för "Tompa", men det är mest på skoj. Lat? Jag? Aldrig!
Vilken CD ligger i din CDspelare just nu: Soundtrack of our Lives skiva Origin vol 1.
Föredrar du vanlig eller chokladmjölk: Vanlig vadå? Herrejösses, lär dig skriva ordentligt, du anonyme frågeställare! Men chokladmjölk är ju mums.
Har någon berättat en hemlighet för dig den här veckan: Japp!
När var senast någon stötte på dig: Jag har stött på många människor idag. Hela min klass faktiskt. Och lite på Sofia.
Vad åt du till middag: En näringsriktig måltid bestående av köttbullar, pulvermos, pulversås och lingonsylt (=grönsaker). (vad skönt, här behöver jag inte ändra ett skvatt)
Använder du huvtröjor: Ja, även i skrivande stund. Dock i singular.
Kan du vissla: Javisst kan jag det.
Har du någonsin deltagit i en demonstration: Ja, när USA fick för sig att bomba Afghanistan (eller var det Irak eller något annat "av de där länderna" ? )
Vem var den sista som ringde dig: Den sista? Är inte det där är en sjukt creepy fråga? Jag hoppas att någon mer hinner ringa mig!
Vilken är din favoritåkattraktion på ett nöjesfält: Jag AVSKYR piratskeppen. Usch och fy, det är hemskt. Favorit? Får säga Balder - ren njutning.
Tror du folk pratar bakom ryggen om dig: Nej, jag har en magisk kraft, så världen stannar och står helt stilla när jag vänder huvudet.
Vilket riktnummer befinner du dig i: 090
Tittade du på tecknat när du var liten: Nej, i min familj är det förbjudet. Vi brukar titta på Polanski eller Ingmar Bergmans verk, för att sedan diskutera fornyrdislag i lettisk litteratur från 1600-talet.
Hur många syskon har du: 3, om man räknar med Jenny.
Är du blyg inför det motsatta könet: Inte nu längre, för nu har jag liksom ingen anledning att bli det. Lite bakvänt egentligen?
Äger du några band t-shirts: Nej, jag äger inga band, T-shirts! (okej, jag vet, jag är språkfascist)
När flög du senast: Jag vet att vi landat på månen, men när fasen lärde vi oss att flyga? Senast jag satt i ett flygplan var när jag flög från Malmö till Umeå den 9e januari.
Hur många stolar står kring ditt köksbord: Fyra.
Läser du för skojs skull: Ja. (www.dumfråga.se)
Pratar du några andra språk: Engelska, tyska, halvtaskig spanska, godkänt rövarspråk, hjälpligt baklänges, bra skånska (när jag lägger till med tantrösten!) och fenomenal på Tomas och Anna-språket.
Diskar du din egen disk: Nej, jag brukar bytlåna med kineserna som bor ovanför.
Har du gråtit offentligt: Antagligen när jag var liten X antal gånger, men jag kan inte minnas om jag gjort det på äldre dagar?
Har du en stationär dator eller en laptop: Stationär.
Försöker du alltid lära dig nya saker: Javisst, dock passivt mestadels.
Vill du just nu ha några tatueringar eller piercingar: Näpp. Natürlich är min melodi.
Tycker du att killen borde bjuda på första dejten: Det är väl helt ok, men vad är det för fel med att dela? Eller är inte det jämlikt samhälle som ska uppnås? (dagens moralkaka!)
Kan du kasta macka: Vem kan inte kasta en limpskiva? Och om det är stenar vi pratar så, ja, det kan jag. Huruvida jag är bra eller inte vet bara jag och Poseidon.
Har du någonsin varit på Jamaica: Nej.
Vad har du med dig in på bion: Min Tamagotchi som jag kallar för James.
Vilket var ditt favoritämne på gymnasiet: Svenska
Gillar du att flyga flygplan: Hade jag kunnat, så antagligen.
Vilket peronlighetsdrag är ett måste hos en partner: Humor, samma intelligensnivå och en tight stjärt.
Har du någonsin blivit attraherad av någon oattraktiv: Blir man attraherad är väl personen knappast oattraktiv.
När sov du senast på golvet: Om man räknar med madrass så var det när jag var hos Sofia och en viss Zlatan kom och visade sitt gillande genom att avlägsna sitt urin på mitt täcke.
Vilken är din favoritdrink: Oboy.
Gillar du din boende situation: www.skrivihop.nu  Och ja, jag gillar att bo med Sofia, vi har kul ihop! :)
Hur många timmar måste du sova för att kunna fungera: Jag har aldrig inte fungerat, så jag vet inte. Kanske får testa!
Äter du frukost dagligen: Ja, oftast på morgonen faktiskt. (ett bra svar av Sofia som jag helt enkelt låter stå kvar)
Är dina dagar fullbokade och stressiga: Ibland, men oftast inte. Jag försöker att hålla mig så lite låst som möjligt så att jag alltid är relativt fri.
Vilken är din favoritfrukt: Mandarill.
Hur gammal blir du nästa födelsedag: 22 år.
Tror du på liv på andra planeter: Ja, när jag befinner mig på Venus brukar jag tro på livet. Och på andra planeter finns det säkert liv, nånstans.
Tror du att Gud är man eller kvinna: Nej, ingetdera.
Hur valde dina föräldrar ditt namn: De kollade upp i en telefonkatalog efter "De minst originella 80-talsnamnen" och hittade, efter att redan ha förbrukat de ovanliga namnen Erik och Anna, mitt namn Tomas.
Gillar du senap: Njäe. Inte i "fri form". Det ska vara i såser och sånt isåfall, inte på korv och liknande.
Skulle du någonsin hoppa fallskärm: Hade varit en upplevelse, absolut, och jag hade gärna gjort det! Dock hade jag tvekat... länge.
Sover du på sida, mage eller rygg: Jag somnar på rygg, tills jag får ett slag i ansiktet och ett oskrivbart ljud från Sofia om att jag snarkar, sen vänder hon sig om och snarkar minst lika högt själv, och jag vrider och vänder mig på alla möjliga sätt. Så jag skulle tro mage och sida mest, sover jag på rygg aktiveras snarkningarna.
Tycker du om att krama folk: Visst, framförallt Sofia.
Skulle du säga att du är trendig: Nej. Inte modemässigt i alla fall.
Äger du en digitalkamera: Ja, men den börjar kännas gammal.
Vilken är din favoritkaraktär i Star Wars: Lando Calrissian. En skön kille. Eller kanske den där lite tjockare ewoken?
Tycker du att du är attraktiv: Jag vill tro att jag är en vänlig människa i alla fall.
Vad är du allergisk mot: B-kändisar.
Får du dåligt samvete efter du ätit kött: Nej.
Om du var född av motsatt kön, vad hade du hetat: Kristina, tror jag?

Och därmed var det sängdags!

Kommentarer
Postat av: jenny

flugjä... jag vet att du egentligen menade anna eller erik, du bara råkade skriva fel. eller hur? ELLER HUR!?

2007-01-26 @ 19:51:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0