Fortsättning på klyschlistan...?

För en tid sedan skrev jag en lång klyschlista här på bloggen där jag radade upp en mängd olika klyschor från diverse sammanhang. Jag kände att det började bli dags att fylla på den listan, så i min naivitet tänkte jag att jag inte skulle ha några problem med att helt enkelt bara börja skriva ner dem från mitt huvud. Tyvärr är jag alldeles för trög i skallen just nu och behöver därför en hel del hjälp för att kunna fylla på med klyschor till klyschlistan. Därför vädjar jag till er som läser detta, att komma med en massa klyschor som finns/förpestar/förgyller er vardag. Filmklyschor, vardagsklyschor, göraslutklyschor, facebookklyschor, bloggklyschor, klyschlisteklyschor, musikklyschor, samtalsklyschor... Ja, det finns inga krav alls, bara det är något som kan anses vara en klyscha.

Med andra ord: kommentera med era klyschor, tack!



Kommentarer
Postat av: Suffe

"Jag ska bara kolla om nån har skrivit till mig på Facebook, för jag hinner ändå inte svara just nu."
Sagt av...mig? :D

2007-10-29 @ 20:12:38
URL: http://zoleon.webblogg.se
Postat av: Suffe

"Jag ska bara kolla om nån har skrivit till mig på Facebook, för jag hinner ändå inte svara just nu."
Sagt av...mig? :D

2007-10-29 @ 20:12:50
URL: http://zoleon.webblogg.se
Postat av: ylva

"jag måste bara få säga... om man säger som så... jag tänker att... det står ju i skollagen..."

Nä nu var jag väl taskig eller nåt. Annars:

"Första säsongen var bra, men nu har det ju spårat ur"

Eller:

"Jag ska aldrig mer gå på corona"
(sagt av mig... varenda helg ungefär)

2007-10-30 @ 22:27:12
Postat av: Tomas

Haha! Tack för era bidrag, helt klart klyschor. Mer eller mindre interna kanske, men det gör absolut ingenting.

Men jag vill ha mer! Gimme gimme!

2007-10-30 @ 22:49:44
Postat av: Peter

själv älskar jag alla klyschor som vi så lätt använder i våra desperata försök att verka trevliga :) som:

"Happ... gjort i helgen då?"
"Jaha... vad händer i helgen?"
"Ah... blir de lugnt i helgen eller?"
"Ehum... något särskilt i helgen?"

ah, varför frågar folk ALLTID om helgen, snälla Tomas veckodagarna, där har du fem bortglömda hjältar!

Sen har jag en bubblare, en fråga ställd helt per automatik. Det roliga är att den förgyller varje telefonsamtal, dag ut, dag in:

"...vad gör du då?" - tja, pratar med dig i telefonen?!

2007-10-31 @ 23:20:45
URL: http://www.starmate.se
Postat av: matilda

* jag är inte den som är den...

* ringer jag och stör? (första frasen efter hej i ett mobiltelefonsamtal)

* var är du någonstans? (andra frasen efter ovan nämnda)

2007-11-01 @ 17:56:48
URL: http://mystiskt.blogspot.com
Postat av: Bek

"Jag hatar falskhet" (eller krig eller lögner eller vad som helst).
Till skillnad från alla som ÄLSKAR falskhet.

"Jag gillade dom i början, innan de blev kommersiella."
Dvs. innan andra också började gilla dem, alt. innan de blev så bra att folk faktiskt köpte skivorna.

"Jag blir inte kär i ett kön, jag blir kär i personer."
VEM har någonsin blivit kär i ett KÖN? "Är du kär i din partner?" "Nej, bara i hans/hennes kön."

"Svenskar är så stela. Jag trivs bättre med det sydländska temperamentet."
Jonas Gardell vs. Mussolini, till exempel.

"Alltså, hur är det tänkt att man ska ha råd med kurslitteraturen när studielånet är så lågt?"
Sagt efter åtta öl på Corona av person som inte köpt en enda bok.

2007-11-01 @ 20:08:02
URL: http://bek.blogg.se
Postat av: lyol

"åhh, barn är så himla söta. jag älskar barn."
"jag vill ha fred på jorden"
"det är insidan som räknas"
jättefina tankar men alltså, var ltie realistisk.. :)

2007-11-01 @ 21:42:19
Postat av: lyol

ok, kom på en till. men folk som säger hur mycket dom älskar naturen. det kan omöjligt vara så många som gillar the great outdoors..

2007-11-01 @ 23:56:30
Postat av: ak

Jag tänkte dra några stora och vanliga mat- och vinklyschor. Tänkte mig att det skulle finnas en uppsjö. Dessvärre kommer jag inte på en enda. Tusan också. Jag lägger över uppdraget på dig!

2007-11-02 @ 10:44:27
URL: http://akis.blogg.se
Postat av: Tomas

Nu börjar det likna något! Många klyschor har ni bidragit med, men jag räknar givetvis med fler. Come on!

2007-11-05 @ 17:08:02
Postat av: petra

"Den här gången ska jag börja i tid"
(av stundenter som ska skriva en uppgift el plugga till tenta)

"Jag nöjer mig med G..."
(studenter som inte vågar erkänna att de är smarta och seriösa men i slutändan ändå alltid får VG)

2007-11-05 @ 18:43:08
Postat av: Petra igen

"jag ska aldrig mer dricka"
sagt av mig varje gång jag är bakis.

2007-11-05 @ 19:25:08
Postat av: erik m

"oj, det var inte meningen"

2007-11-05 @ 19:54:40
Postat av: ylva

"Jag skulle gärna komma på klassfesten på lördag men tyvärr har jag redan planer" Sagt av...hm ja vem Tomas? :P Hoppas den inte stämmer för kommande helg iaf!

2007-11-05 @ 20:48:06
Postat av: matilda

"vad var det jag sa?"

2007-11-05 @ 21:55:09
URL: http://mystiskt.blogspot.com
Postat av: lyol

från och med måndag ska jag leva sunt.

2007-11-05 @ 22:14:42
Postat av: Suffe

Hahaha, Jo-hanna, vilken plågsamt sann klyscha! Jag använder den VARJE söndag...beklämmande nog. :P

Tomas, här kommer en klyscha till:
"Det var min mage som lät!"
Moahaha :D

2007-11-05 @ 23:33:12
URL: http://zoleon.webblogg.se
Postat av: Tomas

Ylva: Din klyscha var plågsamt sann i det fallet. Kan trösta/skrämma dig med att jag kommer på lördag!

2007-11-06 @ 18:37:15
Postat av: lyol

alltså till klassen. man typ måste komma så inga undanflykter duger! men sen kan jag ju cokså säga att alla här har ju lovat så om ni inte vill smaka på jo-hannas grymma vrede och hämnd så är det bäst att ni håller erat löfte.

sofia: hahaha! jo, det där med självdiciplin är itne riktigt min grej.

2007-11-07 @ 12:07:11
Postat av: lyol

f.ö. så gällde det till klassen även till sofia. samt att det är inte så hotfullt som man kan tycka. typ.

2007-11-07 @ 12:08:23
Postat av: Suffe

Tack, jag känner mig hedrad och kommer gladeligen på lördag! :D

2007-11-07 @ 12:36:05
URL: http://zoleon.webblogg.se
Postat av: ylva

Bra att du gör reklam för klassfesten lite överallt Jo-Hanna. Jag sitter som bäst och filar på frågorna till tipsrundan, är även färdig med musiktävlingen ;) det kommer att bli good stuff så att säga!

2007-11-07 @ 15:02:52
URL: http://ylvson.blogg.se
Postat av: lyol

jag misstänker att jag har lyckats då alla att lova att dom kommer vid det här laget. inklusive dom två personerna som satt brevid mig och robin på baloogrillen i fredags...

2007-11-07 @ 17:27:12
Postat av: Suffe

Åhh, vad ambitiösa ni är som gör lekar och grejor! :D
OCH sprider reklam för era fester...vi logopeder har minsann ett och annat att lära om hur man skapar en bra klassfest, det är helt tydligt. :P

2007-11-07 @ 22:11:16
URL: http://zoleon.webblogg.se
Postat av: Tomas

Klyscha: Att klyschkommentarer urartar och blir till festsnack. Men det är ju festligt å andra sidan! Höhö.

Musiktävling, tipsrunda och baloogrillsmänniskor -
det låter som att det blir en bra fest!

2007-11-07 @ 22:34:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0