Vi kan bo ihop, tapetklistret!

Ibland känner man sig lite misslyckad. Normalt sett brukar jag känna mig som en rätt hyfsad människa, men det finns ändå gånger då man känner sig otillräcklig, eller helt enkelt inte lika bra som andra. Sedan finns det förstås övermänniskor som man alltid måste avundas och man får helt enkelt acceptera att man alltid kommer vara i underläge gentemot dessa. En sådan person som jag alltid kommer känna mig sämre än är han eller hon som skrev nedanstående låttext. Jag vill inte ens ta reda på vem det är som skrivit den - så bra är texten för sig. Det är helt enkelt ett poetiskt mästerverk utan dess like. Läs, och njut:


Tapetklister - Jumper

Om du vill bli min vän, jag bli din
Jag tror nog våra vägar kan passas in
Det är inte mycket alls jag begär
Du får vara dej själv, jag lovar och svär

Vi kan bo ihop, vi kan bo isär
Vi kan träffas jämt, eller här och där
Och du får ringa mej när som helst du vill
Vill du att jag ska komma, säg bara till

Tapetklister under mina skor
Du är så mycket vackrare än vad du tror
Jag vågar inte
Jag vågar inte

Jag vet var du är, jag kan ringa dej
Men jag känner mej osäker på mej
Du kanske har nån annan, vad vet jag?
Visst blir det väl min tur, en dag

Tapetklister under mina skor
Du är så mycket vackrare än vad du tror
Jag vågar inte
Jag vågar inte

Om du vill bli min vän, jag bli din
Jag tror nog våra vägar kan passas in
Det är inte mycket alls jag begär
Du får vara dej själv, jag lovar och svär

Tapetklister under mina skor
Du är så mycket vackrare än vad du tror
Jag vågar inte Jag vågar inte

Tapetklister under mina skor
Du är så mycket vackrare än vad du tror
Jag vågar inte
Jag vågar


Man baxnar över djupet och de välkomponerade rimmen! Det är nästan så att Per Gessle fått konkurrens på slagkraftiga textrader. Men bara nästan, givetvis. Gessle är fortfarande den okrönte konungen. Förresten - vad gör Joakim Hillson nuförtiden?

image159

Kommentarer
Postat av: Suffe

Fråga Tina, hon har hånglat med honom! :D (Joakim Hillson alltså)

2008-04-14 @ 15:28:02
Postat av: matilda

NEJ NEJ NEJ!!!!
Du kan INTE sätta låten TAPETKLISTER i SAMMA inlägg som Joakim Hillson!
Tapetklister gjordes av den underbara gruppen JUMPER. Hillson var han som sa till tjejerna att sluta sminka sig eftersom de är vackrare utan smink.

2008-04-14 @ 20:45:26
URL: http://mystiskt.blogspot.com
Postat av: lyol

jag tycker att låten är grym, det är nästan så man vill fälla en tår över den djupa texten.

2008-04-14 @ 23:25:06
Postat av: Tomas

Suffe: Bra idé, det ska jag fråga!

matilda: Fast jag vet inte. Det känns nog som att jag kan det? Såhär med facit i hand, X antal år senare, så har de väl ändå ganska mycket gemensamt?

lyol: Man inte bara vill. Man gör!

2008-04-15 @ 15:40:45
Postat av: Tiny

Hej! (Måste erkänna att detta känns lite random...) Googlade precis "Joakim Hillson" och kom till detta inlägg som jag ser är rätt gammalt. Men kan inte låta bli att undra - vem är denna Tina som har hånglat med honom? Och fick du nånsin reda på vad han gö nuförtiden? :P Vore hemskt kul om jag fick ett svar, du kan skriva ett mail eller en kommentar i min egen blogg ifall du har lust att svara :) ha det gött!

2009-08-05 @ 01:34:33
URL: http://tinyz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0