Att dansa kring en jättesnopp

Jag skulle vilja ha hjälp med en liten fråga - stämmer det verkligen att midsommarstången faktiskt är en fallossymbol, eller är det bara någon som övertolkat hela spektaklet på ett lite Freudianskt vis? På något sätt känns det lite lustigt att barnen dansat "Små grodorna" till en jättestor snopp i alla dessa år, om det nu stämmer.

Någon som vet hur det egentligen ligger till? Är midsommarstången en fallossymbol, eller något annat?



Vänd på den, så ser du (med hjälp av lite god vilja och ekivok fantasi) ett manligt könsorgan. Eller?

Glad midsommar, alles!

Kommentarer
Postat av: Peter

Tomas, vi i släkten har ett ansvar för varandra vad gäller att säga till när någon gått för långt. Tomas, jag säger till, din blogg är för snopp-fixerad :)

2008-06-21 @ 10:50:06
Postat av: Tomas

Peter: Haha, jättekuk.

2008-06-21 @ 12:18:16
Postat av: lyol

jag tror att det är en fallossymbol. har för mig att typ en lärare sagt det till mig och min klass. men det kan också varit något jag drömt. men jag tror det är det.

2008-06-22 @ 13:31:07
URL: http://lyol.blogg.se/
Postat av: Tomas

Det är möjligt, men att någon har sagt det känns väl inte direkt som ett bevis?

2008-06-23 @ 19:36:11
Postat av: matilda

Dags att skriva ett nytt blogginlägg? Jag gillar inte riktigt bilden längre, inte i kombination med din titel.. nu behöver jag få ur det ur mitt tankesystem



hoppas du har en fin sommar

2008-07-18 @ 20:06:02
URL: http://mystiskt.blogspot.com
Postat av: Peter

haha, tomas nu kommer en rolig länk.. sara visade mig just, hon började gråta floder när hon såg den. jag o anton skrattade :)



http://www.youtube.com/watch?v=adYbFQFXG0U



ps. ber om ursäkt att den inte har något med din blogg att göra...

2008-07-19 @ 11:32:37
Postat av: Bek

Ja, det är en fallossymbol som befruktar marken.

Förr i tiden hade man dessutom rituella samlag för att fira vårens ankomst.

Men det har man ju inte längre.

Hrm. Ju.



2008-07-22 @ 01:03:40
Postat av: Tomas

matilda: Vi får se när bloggen kommer tillbaka. Det är ju sommar! Men i sinom tid, så. Hoppas du har en fin sommar själv!



Peter: Hahaha! Jag tillhör kategorin som skrattar, helt klart. Jag var dock helt övertygad om att det skulle hända något oväntat i slutet, att lejonet skulle attackera eller vadsomhelst. Att det istället var Extreme Home Makeover-vibbar på hela klippet var kort sagt underbart.



Bek: Men... stämmer det att det var så? Jag har försökt googla och hittar bara motstridiga källor. Men det är helt klart roligast om det vore så, vilket är anledning nog till att det också är så, antar jag.

2008-07-24 @ 21:37:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0