Unicorn

Så. Nu har jag äntligen fått en fin bild till min blogg. Enhörningar är det vackraste jag vet. Speciellt tillsammans med regnbågar. Och jag talar absolut inte på tvärtomspråket!

image174

De är så vackra att jag till och med har en enhörning som presentationsbild nu. Så vackra är de. Vi har dessutom den här bilden som affisch hemma i lägenheten. Jag fick den i julklapp förra året. Det är min bästa julklapp någonsin. Tack Sofia, du är snäll.

Nä, nu ska jag skriva klart min uppsats. Hej och hå.

Kommentarer
Postat av: Suffe

Har du inte glömt nåt nu...? (FANTOMENMUGGEN)
Men jag är glad att du tog bort förra bilden - den gjorde dig inte rättvisa! :P

2008-06-02 @ 23:14:17
Postat av: Lotta

och återigen: grattis på födelsedagen bästis!

2008-06-03 @ 20:41:41
URL: http://www.originallotta.blogg.se
Postat av: Peter

tomas, här kommer en länk med kvalitetsfotboll från våran serie :)

http://www.youtube.com/watch?v=OX8mwggL3w4

2008-06-04 @ 11:45:55
Postat av: Tomas

Sofia: Fantomenmuggen är i en klass för sig, och ska därfös inte blandas in med "materiella ting". Fantomenmuggen är ett övernaturligt väsen, något gudomligt, ock bör så också behandlas.

Lotta: Tack bästis! Jag har fortfarande kvar min break och väntar på tillfälle att äta den!

Peter: Hmm... få se, vilken division spelade du i, sa du? ;)

2008-06-04 @ 15:35:38
Postat av: Bek

Jag har alltid varit mer förtjust i centaurer. För er obildade är det en varelse med hästkropp och en människas överkropp och huvud där hästhuvudet borde ha varit. Så på klassiskt "Vem skulle vinna i en match mellan... (en boxare och en brottare; Stålmannen och Mandrake; Persbrandt och ett gäng fjortistjejer)" undrar jag: Vem skulle vinna en fajt mellan en enhörning och en centaur? Armar eller horn?
Sånt använder jag min tid till att fundera över.

2008-06-04 @ 17:50:43
URL: http://bek.blogg.se
Postat av: Tomas

Bek: En svår fråga, helt klart! Rent kraftmässigt tror jag att en enhörning borde ha övertaget då dess kroppsbyggnad känns mer ergonomiskt korrekt, men samtidigt är det ju en nackdel att den tvingas ha huvudet nedböjt vid attack. På det sättet blir dess synfält försämrat och med tanke på hur kvick en kentaur är vågar jag nog påstå att det är farligt.

Dessutom ska man nog lägga till minne att kentaurer enligt ett otal tv- och dataspel är väldigt skickliga med pil och båge. De har med andra ord ganska bra fördelar då det kommer till distansfight. Å andra sidan, en enhörnings horn kan förblinda sin motståndare vid attack, så det är ju också något att ta i beräkning om det skulle bli närstrid.

Jag gör inte heller så mycket med min tid, tror jag.

2008-06-04 @ 19:38:17
Postat av: lyol

både tomas och bek: det är ju dock allmänt känt att enhörningar är fredliga och inte slåss. så står det i alla barnböcker. dom är bara fina att titta på liksom samt att dom hjälper en (på fredligt vis) ur kniviga situationer.

2008-06-05 @ 20:48:34
URL: http://lyol.blogg.se
Postat av: Tomas

lyol: Njaäe, det där är inte riktigt sant. Det stämmer förvisso att enhörningar oftast är fredliga och "goda". Om jag inte missminner mig så brukar det sägas att endast riktigt goda människor kan se en enhörning. Å andra sidan innebär inte detta att de inte kan slåss! Om en enhörning möter en fiende med ont uppsåt så slåss den givetvis tillbaka. Om en kentaur attackerar en enhörning, blir det således en strid. Därför tycker jag att det i allra högsta grad är en viktig diskussion!

2008-06-06 @ 21:08:48
Postat av: Bek

Jag skulle vilja se en varelse med hästkropp och krokodilhuvud slåss mot en med apkropp och storkhuvud! Det vore nåt det. Jag kallar dem Krokotaur och Bengtsson.

2008-06-08 @ 11:53:20
Postat av: Tomas

En elefant med en myrslok då! Tänk vilken lång räckvidd Elesloken skulle ha med både snabel och myrslokssnabel eller vad det nu heter, plus tunga på det. Farligt!



Eller en apa korsad med en örn. Jag kallar dem apörnar! Eller vänta nu...



2008-06-08 @ 13:51:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0