Galna radiotanter

Mitt liv just nu och några veckor till framöver består i princip av fyra saker: äta, sova, jobba och fotbolls-EM. Särskilt mycket mer varken hinner eller vill jag göra. Med detta följer också att bloggen inte uppdateras särskilt jätteofta nu under sommaren, men det är väl lika bra då ändå ingen läser den, i synnerhet nu på sommaren då besöksantalet är lika lågt som antalet vettiga fotbollsanalyser Magnus Hedman eller Bojan kommer göra under hela EM. Men nog om detta.

Eftersom jag jobbar utomhus med att framförallt trimma och klippa gräs lyssnar jag mycket på radio. I och  med att jag blivit så fantastiskt vuxen på senaste tiden lyssnar jag absolut aldrig på kommersiell radio som NRJ och liknande (som ändå bara har ungefär 10 olika låtar att bjuda på under sommaren, varav minst 3 av dem alltid består av låtar från Shirley Clamp som de dessutom har mage att påstå är "ny och fräsch musik", samt en given sommarplåga från Per Gessle som alltid brukar kliva fram ur sitt ide på sommaren och självklart en jämra massa reklam) så jag lyssnar antingen på P3 eller P1. Och roligast är naturligtvis P1.

Framförallt gillar jag Ring P1, där företrädesvis pensionärer ringer in och får yttra sin åsikt om det ena eller det andra. Ofta handlar det om högljudda ungdomar på bussar (som dessutom klär sig slarvigt!). Ibland är det också sakliga och "normala" åsikter som framförs. Men då och då är det fullständiga galningar som ringer in och då blir det fantastiskt roligt. Lyssna till exempel på den här kvinnan som framför sin objektiva bild av Ers Majestät Konungen. Oerhört hysteriskt och fantastiskt roligt! Missa inte! Och när vi ändå är inne på galna radiotanter så kan jag väl lika gärna länka till en annan gammal klassiker - visserligen inte från Ring P1, men ändå. Man kan riktigt höra hur hon eldar upp sig själv och blir argare och argare...

Arg tant


Förutom Ring P1 så är det i sommar också dags för årets sommarpratare. Det intressanta med det är att inget program är det andra särskilt likt eftersom sommarpratarna är så pass olika som personer. Listan över sommarpratarna är redan klar och publicerad, och det finns en del intressanta namn som jag själv ska försöka hinna med att lyssna på. Bland annat tänkte jag försöka höra Dolph Lundgren, som är kanske mest känd som det ryska krutpaketet  Ivan Drago i Rocky IV, men till skillnad från annat valfritt muskelberg på film sägs han vara riktigt klipsk. Andra intressanta namn jag tänkt lyssna på om jag hinner är Fredrik Lindström, Lennart Johansson, Jonas Wahlström, Leif Silbersky (ja, faktiskt!) och Annika Norlin. Säkert några fler också. Vi får se.

Kommentarer
Postat av: Suffe

Jag ska lyssna på Robyn den 20 juli, missa inte! :)

2008-06-14 @ 13:41:01
Postat av: lyol

jisses! den där tanten är ju helt galen. men jag gillar sången! hahaha, grym!

2008-06-14 @ 14:43:55
URL: http://lyol.blogg.se/
Postat av: lyol

ja, alltså berit anita..

2008-06-14 @ 14:44:38
URL: http://lyol.blogg.se/
Postat av: Tomas

Suffe: Vi får se. Däremot ska jag försöka lyssna på någon rysk före detta spion och KGB-agent eller vad det var som skulle prata. Känns lite... käckt.



lyol: Jaa, helt klart en hitlåt! Man borde spela den lite oftare på uteställen. Berit Anita - vår nya kung!

2008-06-16 @ 17:07:51
Postat av: matilda

En sak jag funderat över är om dessa pensionärs-program/kanaler har en framtid. För det finns ju vissa program och vissa kanaler som nästan enbart pensionärer ringer in till och klagar i. Men när dagens generation av pensionärer har dött ut (ok, jag vet att det lät mer elakt än vad jag menar) kommer nästa generation pensionärer automatiskt bli gnälliga och superklagare eller har dessa program öven de gått i graven då?

2008-06-19 @ 11:41:01
URL: http://mystiskt.blogspot.com
Postat av: Tomas

Jag har tänkt samma tanke, men jag tror faktiskt att även vi unga idag kommer att bli äldre och gnälligare. Åtminstone äldre. Det finns ju glada tanter och gubbar också förstås.



Samma sak gäller stilar och sånt där också. Jag kan exempelvis inte se mig dagens ungdomar framför mig som pensionärer. Vad lyssnar de på för musik på ålderdomshemmen, till exempel? Jag kan inte riktigt tänka mig gamlingar lyssna på Eminem, hur man än vrider och vänder på det. Och jag undrar verkligen hur det ser ut med alla piercingar och gudvetvad som är överallt?

2008-06-20 @ 16:17:46
Postat av: matilda

Tja om 50 år så har forskarna säkert kommit fram till att alla med piercingar och tatueringar lider 85% större risk för cancer och andra elaka sjukdomar. Vilket kommer innebära att folk inte kommer bry sig nämnvärt...

2008-06-23 @ 11:17:04
URL: http://mystiskt.blogspot.com
Postat av: Feminix

Vad är det hon skriker sist efter "krossa mördarna"?

Svar: Jag vet inte riktigt? Något om förrädare tror jag? Något oklart.
Tomas

2013-05-03 @ 10:51:48
URL: http://tankesmedjanfeminix.blogspot.com/
Postat av: Feminix

Hon skriker "Sveriges politiker!" tror jag.

Svar: Ja, det verkar rimligt. Ganska drastiskt av henne kan man tycka, men hon argumenterar ju i alla fall för sin åsikt. Typ.
Tomas

2013-07-19 @ 13:32:47
URL: http://tankesmedjanfeminix.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0