Kunskapsmättnad

Idag hade jag min tredje mastodonttenta i historia. Satt 09.00-15.50 och sitter nu tjugofem A4 senare med skavsår på pekfingret (ja, jag håller pennan hårt och lite konstigt). Med andra ord är det en fysiskt och psykiskt utpumpad Tomas som sitter här och slöar. Jag bifogar också en bild som symboliserar hur mycket mer kunskap som ryms i min hjärna innan den exploderar:

Ja, jag har ritat den själv.

Med andra ord orkar jag inte särskilt mycket mer. Är du däremot nyfiken på att lära dig om lite 1800-talshistoria, lite revolutioner och Slesvigska kriserna eller andra historiska anekdoter kan jag förhoppningsvis ställa upp med lite information. Annars har de där 783480238402384 timmarna varit förgäves.



Kommentarer
Postat av: Lotta

jag är faktiskt i samma tillstånd idag. afasitentan tar död på oss alla. men afasi är åtminstone mer brett än slesvigska kriser... :)

2008-10-29 @ 20:36:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0