Pimp my vacuum cleaner

Efter lång och trogen tjänst (tre år, vilket egentligen är ganska litet i dammsugarvärlden) har vi till sist valt att pensionera vår gamla trotjänare Rolf. Inte en dag för tidigt egentligen, men jag kommer ändå att sakna vår tid tillsammans, trots alla gånger mindre vulkanutbrott av vrede uppstått då slangen för tretusensjuttiofjärde gången valt att gå sönder på diverse ställen. Man kan säga att själva dammsugaren i sig fungerade utmärkt, men själva slangen sög rejält, för att vara lite putslustig sådär. Antagligen var dessutom alla silvertejpskostnader högre än själva dammsugaren var då vi köpte den, vilket inte är ekonomiskt hållbart för oss fattiga studenter.


Rolf på sin kanske sista viloplats i sophuset, dock med en liten lapp adresserad till en eventuell framtida ägare. Kanske har han en ljus framtid, kanske inte. Vi hoppas givetvis på det förstnämnda. Notera för övrigt silvertejpsslangen, lätt sci-fi-inspirerad. Tack för allt, Rolf. Vila i frid.

Vår nya dammsugare, som vi för övrigt givit namnet Laser efter den lilla sköldpaddan från Musen och mandolin som var ett barnprogram från sent 80-tal eller möjligen tidigt 90-tal, kommer förhoppningsvis ha en bättre karriär i vårt hushåll. Den limegröna färgen är för övrigt jättefräck, och för att den skulle känna sig hemmastadd har vi dessutom skrivit hans namn och belönat honom med en stencool blixt på ena hjulet. Men det räcker inte där!
Därför har jag ett uppdrag till eventuella bloggläsare - hjälp till att pimpa vår dammsugare! Hur ska vi fräscha upp den så att han känner sig tuff och coolast i stan? Inga förslag är för dumma! (däremot har vi vetorätt...)



Hjälp Laser att hitta sin personliga stil!

Kom mer era idéer nu!

Kommentarer
Postat av: lyol

ohh! er dammsugare och min är nog tvillignar. min ser exact likdan ut! och dessutom ´kan man sjunga på volta låten varje gång man använder det. "där volta drar fram, försvinner det damm!"

2008-09-21 @ 17:52:58
URL: http://lyol.blogg.se/
Postat av: lyol

och jag internationell som jag är så var det helt och hållet meningen att använda den engalska stavningen på exakt....

2008-09-21 @ 17:54:04
URL: http://lyol.blogg.se/
Postat av: Erik

Vilken tur att ni fått en ny dammsugare! Golvet ser mycket fräschare ut på bild #2.

2008-09-22 @ 12:57:10
Postat av: Bästis

Aha! Härligt! Dammsugaren är verkligen jättefräck. Jag är djupt avundsjuk, själv har man en vidrig sådan som låter som en våldtagen gris. Pimpa den med Bruno.

2008-09-22 @ 13:06:01
URL: http://originallotta.blogg.se/
Postat av: Suffe

Jag ska göra flames och sätta på sidorna efter att tentan är avklarad, word!

2008-09-22 @ 23:21:19
URL: http://zoleon.webblogg.se/
Postat av: Angelica

Jag tycker att doftgranar är en klassiker som är rejält underskattad.

2008-09-23 @ 16:06:16
Postat av: Tomas

lyol: Jag tror inte jag kan voltalåten, men du får gärna lära mig den?



Erik: Ja, men det är samtidigt lite av en illusion. Mattorna får det att se lite renare ut.



Lotta: Bruno? Bra idé, men han är numera utflugen! Men möjligen kanske vi kan ordna någon sorts avbild på Bruno. Vi får vidareutveckla idén!



Suffe: Flames ja! Det är självskrivet!



Angelica: Doftgranar? Absolut, vi får jobba på någon sorts fästanordning kanske, eller häftmassa eller nåt. Tills vidare har vi ju doftkulor eller vad det heter, men det är förstås inte samma grej.



Fler förslag, bitte!

2008-09-23 @ 16:45:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0