Nyvallstomten

Många har någon gång stött på obehagliga tomtar som brukar sitta under julgranen och spana ut över vardagsrummet. Syftet med sådana tomtar är, såvitt jag vet, att de ska se trevliga ut och ge en känsla av julefrid. Problemet är att de allra flesta tomtar snarare ser obehagliga ut, vilket många verkar ha upplevt.

I kommentarsfältet har det varit snack om den så kallade "Nyvallstomten", det vill säga den tomte som enligt min vetskap är den ondaste av de ondaste och som finns/fanns i det idylliska Nyvall till min och min lillasysters stora förskräckelse. Jag uppmanar härmed samtliga läsare att tipsa om en julgranstomte som är värre eller åtminstone tillräckligt läskig för att skrämma folk till vettet. Helst får ni också bidra med bildbevis. Lycka till!

Nyvallstomten

Kommentarer
Postat av: Suffe

Vår tomte hemma i Hjärup är inte lika läskig, tack och lov. Han har dock armen om en gris samt avbitna färgflagor pga mössen som härjade i garaget förut. Det är lite cred, vill jag ändå påstå...hoppas du får äran att träffa honom någon dag :)

2009-12-07 @ 19:27:04
Postat av: Lotta

jag har också en fin bild på min blogg!! ;)

2009-12-08 @ 11:32:12
URL: http://blogg.vk.se/lotta
Postat av: Tomas

Suffe: Det låter onekligen som en spännande filur! Du får ordna bildbevis sen till jul så kan han föräras med en publicering på bloggen.



Lotta: Tjusigt! men jag vill åt din tomte med det skeva leendet? MMSa!

2009-12-09 @ 14:24:09
Postat av: Viktor

Exakt var ligger detta Nyvall? Bara så jag inte råkar hamna där av misstag någon jul :/

2009-12-15 @ 12:20:18
Postat av: Tomas

Det ligger någon mil utanför Abborrträsk, så nej, du behöver inte vara orolig ;)

2009-12-16 @ 10:59:25
Postat av: Sebastian

sådana tomtar gör mig fortfarande väldigt rädd det är nåt med deras ögon och munn som gör mig illa till mods detta låter nog lite knasigt att säga av en kille som är 19 år men barndoms minnen sitter fortfarande fast ättsade i minnet förevigt S

2011-07-16 @ 15:12:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0