Resultatet ingen har väntat på

Så. Äntligen ska svaret på frågan ni alla undrat över besvaras. Vad skulle ni bloggläsare göra med en gammal oöppnad dumle? Frågan har varit ställd under väldigt lång tid, rättare sagt så lång tid att jag överhuvudtaget glömt bort att den var ställd. Men plötsligt kom jag på det och tyckte att jag skulle ta bort den, tänkte tt det kunde vara kul att redovisa resultatet: 

Du hittar en oöppnad dumle i din vinterjacka.Du vet inte hur länge den legat där.Vad gör du?
(antal svarande inom parentes)

Du blir äcklad och kastar den  -  11% (10)

Du blir sugen men kastar den ändå  - 23 %(21)

Du sparar den och ger till någon för att vara snäll  - 1% (1)

Du sparar den och ger till någon för att vara elak  -  6% (5)

Du äter upp den men inbillar dig att du mår dåligt av det   -  3% (3)

Du äter den och njuter av det  -   56% (50)

Totalt antal röster: 90



Vad drar vi då för slutsatser av detta? Jo, att ni som läser huvudsakligen är livsnjutare, vilket är en bra sak. Ni låter inte ovetskapen hindra er nyfikenhet och ert sötsug och ärligt talat så är ju godisen skyddat av ett mycket säkert plastpapper. Eller vad drar vi för slutsatser egentligen?

Kommentarer
Postat av: Anna, som borde rätta

...att någon egentligen har pluggande att ta itu med? :)

2009-01-29 @ 14:57:54
Postat av: Tomas

Bingo!

2009-01-29 @ 15:31:05
Postat av: Lotta

det viktiga är inte slutsatsen du drar om majoriteten. det är tråkigt. jag vill veta vad du tycker om de övriga 44 procenten.

2009-01-29 @ 17:26:36
Postat av: Peter

jag tycker det är skrämmande att det är bara en som tänker på andra - och det är inte ens jag!

2009-01-29 @ 17:37:50
URL: http://www.starmate.se
Postat av: Tomas

Lotta: De övriga 44% är pajasar. Eller nej, jag tycker Peter hade en bra poäng där. Att bara en ynka procent tänker på andra genom att vara uppriktigt omtänksam och bjuda på godisen säger en hel del om det samhälle vi lever i idag. Egoister är vi allihopa, förutom den enda personen som röstade för det då förstås. All heder åt denne!

2009-01-29 @ 23:53:37
Postat av: Lotta

fin tanke av er, men det ligger även ondska bakom den procenten. många tror att man gör en sådan gest av godhet, men egentligen är det av snålhet. man vågar inte äta den själv för att man kanske skulle må dåligt och man är för snål för att bara kasta den. det är alltså maskerad ondska eftersom giriga människor automatiskt är onda.



slutsats

100% av dina läsare är onda.

hur ska du förvalta detta?

2009-01-30 @ 16:34:56
Postat av: Tomas

Nej, nu har du fel, eftersom valet uttryckligen menar "

Du sparar den och ger till någon för att vara SNÄLL". Det finns ju ett annat, liknande alternativ för dem som beter sig som du hävdar, nämligen "

Du sparar den och ger till någon för att vara ELAK". Alltså fanns det två olika val, dels för dem som ger dem av snällhet och dels dem som ger dem av den anledning som du beskriver. Jag vidhåller därför att det finns en snäll människa i den här världen, och det är personen som skulle gett bort godisen av snällhet.

2009-01-31 @ 13:19:41
Postat av: Lotta

Tomas: jag menar att även denna person är ond, fast på ett omedvetet plan. man tror att man är snäll men det är bara ett svepskäl för att man inte vill kasta bort en sådan dyrbar godsak, vilket är direkt relaterat till den s.k. snåltarmen.

2009-02-04 @ 17:26:58
Postat av: Tomas

Jaså. Och du talar alltså objektivt nu och inte som ond privatperson? För jag vill syna ditt påstående. Jag ser hoppfullt på mänskligheten. Att 1 av 90 faktiskt vill ge bort sitt godis till någon annan ger framtidstro!

2009-02-04 @ 18:55:34
Postat av: Lotta

Tomas: jag tror på teorin att alla människor agerar efter egenintresse. det låg alltså i personens intresse att ge bort chokladen. men det hoppfulla kanske är att man har ett egenintresse som inriktar sig på att få andra att må bra?

2009-02-04 @ 20:40:57
Postat av: Tomas

Jupp. Alla människor är egoistiska och handlar efter eget intresse, visst är det så. Men det innebär bara att handlingen är ond och inte personen i sig... väl?



Tänk vilka slutsatser man kan dra av en persons svar i en fjantblogg!

2009-02-05 @ 19:35:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0