Uuuuäääh!

Följande utdrag är saxat från tjuvlyssnat, och för trogna läsare av den sidan är det förstås en gammal tjuvlyssning.Men jag blir varm i själen när jag läser den, så jag tänkte posta den här, helt enkelt:

Råsundavägen, Stockholm. En regnig och kall morgon.
 En pappa ~30 står på knä på den grusiga och våta trottoaren och hjälper sin son ~3 att ordna med en bångstyrig gummistövel. Sonen gör underliga ljud.
Sonen: Ooouuumuuuh...
Pappan: Mmm, nu börjar det låta som något.
Sonen (ser lycklig ut): Mooouhmuuuh Muuuh!
Pappan: (skrattar): Nu lät du mer som en svensk lantko, Chewbacca är mer "Ouuuhuuuhuuuh!" (Gör en trovärdig Chewie-imitation)
Sonen: Ouuuhuuuhuuuuuuuuooouuuuuuh!
Pappan (skitglad): Ja! Exakt så! Bra, Jättebra!
Sedan går de mot tunnelbanan hand i hand och ser lika glada ut båda två.

Vad ska man säga? Det finns hopp för världen, trots allt!


Kommentarer
Postat av: Virre

Haha:) Hopp för världen indeed:)



Själv ska jag lära mina barn (eller mer troligen barn i min omedelbara närhet) att vissla som R2D2. Måste bara lära mig själv först...

2009-07-14 @ 21:54:08
Postat av: Tomas

Jag anade nästan att du skulle se ljuset också, Viktor ;) Men R2D2 låter förstås riktigt vasst också. Jag är dock av åsikten att det ena inte utesluter det andra. Så länge inte ungen börjar snacka som Jar-Jar eller skriva som meningar som Yoda pratar är allt Star Wars-relaterat helt i sin ordning.

2009-07-20 @ 19:16:54
Postat av: Suffe

Haha, en inblick i framtiden är jag rädd... :P

Så länge vårt barn har vett att skilja på plättar och pannkakor samt lär sig säga "dunkgömme" så är jag nöjd... Puss!

2009-08-03 @ 19:15:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0