När två blir ett

Ni som läser bloggen någorlunda kontinuerligt vet att jag har två intressen i mitt liv - Vem vet mest och piassavakvastar. Igår var det en fråga på Vem vet mest vars svar var just piassava. Då kändes livet plötsligt så vackert. Så meningsfullt.

För övrigt är datorn inlämnad nu så eventuellt blir det någon ordning på bloggen snart.

Arjeplog

Arjeplog är ett ställe i rörelse och förändring. Tyvärr börjar saker och ting gå för långt nu. Jag kan förstå att något liknande händer i större städer som New York, Paris eller rent av i Malmö, men att något sånt här ska kunna hända i självaste Arjeplog? Ja, jisses.

Världen förändras!

(Jag tackar min bror för länken. Jag hade kunnat missat denna sensation annars.)

Bara Klas och He-Man som saknas?

Att det bara blir korta inlägg får ni leva med ett tag till eftersom datorn av någon anledning fortfarande inte lagat sig själv, men jag kände mig ändå tvungen att kommentera denna nyhet. (Eller ja, nyhet och nyhet. Men artikel, i alla fall.)

Artikeln handlar om en man som inte får plats med hela sitt namn i passet, av den enkla anledning att han heter Julius Andreas Gimli Arn MacGyver Chewbacca Highlander Elessar-Jankov. Bortsett från ett par undantag är det nästan bara coolheter med andra ord, och att säga att jag är avundsjuk på den killen är bara förnamnet/n. Men det absolut roligaste med det hela är att han faktiskt passar att heta det? Han ser verkligen ut som en Julius Andreas Gimli Arn MacGyver Chewbacca Highlander Elessar-Jankov - framförallt Chewbacca och Gimli tycker jag att han iklär extra bra.

Julius Andreas Gimli Arn MacGyver Chewbacca Highlander Elessar-Jankov


Vad skulle det ultimata namnet vara? Jag utlyser lite namnförslag!

Mitt i prick

Med tanke på mina tidigare inlägg om Where the wild things are kan man med fog påstå att den här texten är väldigt, väldigt träffande.

Ouch.

RSS 2.0