Tomas - Inte längre en bortglömde hjälte

Jag har länge kallat denna blogg för Tomas - Din bortglömde hjälte av den enkla anledningen att jag brukar lista bortglömda hjältar. Dessutom kan jag väl i någon mån också räknas som bortglömd. Men inte längre! Nu har nämligen en förening startat i min hemstad Piteå där folk som heter Tomas eller Thomas helt enkelt träffas och... jaa... träffas? En Tomas-klubb kort och gott. Exakt vad klubben gör vet jag inte, men den 20 december (dagen innan Tomas namnsdag) ska i alla fall en stor Tomas-fest hållas, vilket du kan läsa mer om i Piteåtidningen.

Alla Tomasar som bor i Piteå har fått en inbjudan, men även andra Tomasar är välkomna. Eftersom jag är exilpitebo har jag inte fått någon officiell inbjudan, men å andra sidan är jag säkert välkommen att deltaga. I dagsläget vet jag inte om jag är på orten vid tillfället, vilket känns mycket tråkigt. Festen låter ju helt underbar! Eller vad sägs till exempel om detta citat, från Tomas-klubbens ena grundare Tomas Ekström:
- Eftersom vår namnsdag infaller den 21:a, på en söndag, kan det vara lämpligt att sparka igång tillställningen redan på lördagkväll och fira bland annat tolvslaget med raketregn.
Jag menar - raketregn?! Det vill man ju inte missa...

Tyvärr fick den inbjudne Tomas Ledin förhinder och kommer inte att delta på festen, men däremot kommer en orkester med bara Tomasar att spela musik. Det här känns helt enkelt hur stort som helst och jag känner mig ledsen i själen eftersom jag antagligen kommer att missa spektaklet. Men som det låter verkar ju detta bli en årligen återkommande händelse så jag ser positivt på fortsättningen.


Vem vet? Den danske fysikprofessorn Tomas Bohr kanske dyker upp?

Även om klubben/festen inte är tillägnad just mig utan snarare alla som heter Tomas borde jag ändå betraktas som någorlunda bortglömd, men det känns ändå lite hycklande att påstå att "Tomas" är en bortglömd hjälte och detta av två anledningar:
1. Jag (Tomas) är ingen hjälte
2. Det finns en klubb och en fest tillägnat "Tomas", varpå "Tomas" inte är bortglömd.

Alltså - bloggen behöver ett nytt namn! Men vad ska den kallas? Förslag, bitte!







Och nej. Detta är inget skämt. Tomasklubben existerar verkligen!


Kommentarer
Postat av: Lotta

nu har du ett ställningstagande att göra: är krang viktigare än tomas?

2008-12-14 @ 15:41:56
Postat av: Matilda

Helt fantastiskt. Folk som heter Tomas är med andra ord mer kreativa än andra!



Nytt namn? Hm... Tomas - din oförutsedde hjälte?

Tomas - när du får oväntat besök?

Tomas - din hjälte i vardagen.



Hm, det är svårt. Jag gillar ditt bloggnamn så mycket att jag har svårt att tänka mig något annat

2008-12-15 @ 08:53:56
URL: http://mystiskt.blogspot.com
Postat av: Tomas

Lotta: Naturligtvis är krang viktigare än alla Tomasar och kommer så alltid att vara!



Matilda: Haha, jag vet inte om Tomasar är mer kreativa, speciellt med tanke på att det tydligen ska finnas en Kenneth-klubb sen tidigare enligt artikeln.



Tack för förslagen! Jag får fundera vidare!

2008-12-15 @ 16:10:20
Postat av: Matilda

Nåja, jag vill hävda att åtminstone du är kreativ! Kolla in på min blogg så förstår du vad jag menar... ;)

2008-12-18 @ 00:11:21
URL: http://mystiskt.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0