Ett litet steg för människan. Ett jättelitet steg för mänskligheten

Okej. Nu vet vi att Victoria ska gifta sig med sin gyminstruktör. Grattis. Jättekul.



Skönt i alla fall att Victoria valde en man av folket. En riktig arbetarkille, faktiskt.

Kan världen gå vidare nu, tack?

Därför förtjänade Winslet sin Oscar

Inatt hade filmvärldens klubb för inbördes beundran årsmöte och höjde varandra till skyarna under den årliga Oscarsgalan. Trots att galan naturligtvis snarare handlar mer om politik och ryggdunkande hollywoodstjärnor emellan än faktiskt filmskapande är det ändå rätt trevligt att gissa vilka filmer, filmskapare och skådespelare som kommer att vinna priser.

Extra roligt var det att Kate Winslet vann en Oscar för bästa kvinnliga huvudroll i The Reader; en film som handlar om en kvinna vars historia är tätt sammankopplat med nazisternas förbrytelser under andra världskriget. Varför det är så roligt? Ja, bortsett från att den var välförtjänt, så förhöjs Oscarvärdet betänkligt tack vare hennes tidigare insats i ett avsnitt av Extras där hon spelade sig själv:




Extras är alltså, för de som inte vet, en komediserie med Ricky Gervais som statist. I varje avsnitt är en riktig skådespelare med och spelar sig själva. Eller nåja, de spelar en rejält skruvad version av sig själva. Kate Winslet spelar i ett avsnitt en betydligt råare person än vad vi kanske är vana vid att se henne. Framförallt är det dialogen som utspelas ungefär 3 minuter in i klippet, dagen efter att Kate vunnit en Oscar för en "film about the holocaust", som fått en extra komisk twist i och med gårdagens Oscarsgala. Och därmed lyfter vi på hatten och önskar Kate grattis för sin välförtjänta Oscar!

Enda besvikelsen med Oscarsgalan var att Robert Downey Jr inte fick en Oscar för sin roll som Kirk Lazarus i Tropic Thunder. Han vet ju också hur man vinner Oscars, menar jag...

Lika som bär, del... jaa, massor.

  

Många av mina vänner som träffat min pappa reagerar över att han är så brun, medan jag är av det betydligt blekare slaget. Med hans lyckosamma hudpigment i åtanke skulle man nästan kunna tro att han inte är min far, vilket är en teori jag själv inte köpt - fram tills idag. För nu insåg jag vem som är min riktiga pappa.
Ett riktigt geni faktiskt.
Ett riktigt mastermind.
En son till ingen mindre än Bill Woodward

Islam is the light

Okej, jag vet att det är old news nu, men jag tycker fortfarande att det här är väldigt roligt, och läskigt, ur flera olika perspektiv:



Här snackar vi om konspirationsskräck på hög nivå. Sen är det förstås alltid roligt med hispiga amerikaner som tror att muslimer ständigt försöker hjärntvätta deras barn till självmordsbombande terrorister. För det är ju allt islam står för. Var inte den rosa teletubbien homosexuell dessutom? Tack för att det programmet stoppades. Så illa det kunde ha gått.

I övrigt verkar väl ändå spelet riktigt obehagligt? Att kela med små digitala barn som "skrattar gulligt" låter rätt otäckt i mina öron. Nej, då håller jag mig hellre till Resident Evil 4.


I like big wrinkles and I can not lie

Följande bild fanns på avigsidan:



Två saker som förbryllar mig:
- Varför är det bara kvinnliga bloggare som erbjuds sälja sig för reklam? Litar de inte på oss maskulina (nåja) dito? Och varför får inte vi samma möjligheter? Skriver vi så dåligt och ointressant?
- Varför skulle man vilja ha förstorade rynkor?


Just ja. Jag glömde att Sharpei-modet var inne.


Bikini Zombie Slayers

Den här trailern väcker oundvikligen en del tankar inom mig. Jag kan på ett fördomsfullt sätt nästan se framför mig hur  ett gäng förvuxna tonåringar i 30-årsåldern suttit vid ett avlångt bord någonstans i Japan och funderat på nya spelidéer som man kan satsa vidare på. Målgruppen var, föga överraskande, tonårskillar från 15 år och uppåt.

- Hörni grabbar! Jag har en galen idé! Vi tar och gör ett riktigt slafsigt spel med mycket våld!
- Ja, bra idé! Det låter som en ny och fräsch idé. Vad ska man döda? Monster? Insekter?
- Nejnej, bättre upp! Jag tänker något helt radikalt! Vi ska ta en hel stad och förvandla alla invånare till zombies!
- Wow! Smart! Killar gillar ju zombies. Bra tänkt!
 - Japp! Och jag har fler idéer. Ni vet såna där typiska japanska mangafigurer med spretiga frisyrer?
- Ja?
- Skit i såna! Det är passé! Vi ska göra en sexig ripoff på Buffy och köra på brudar i minimala bikinis som slaktar zombiesarna med såväl ninjasvärd som kulsprutor. Lägg på lite sexiga stön när de slåss också och ständiga sexanspelningar så har vi ett fungerande koncept. 
- Coolt värre! Och vet ni vad vi kan göra för att få det ännu ballare? Vi slänger på en cowboyhatt på en av brudarna så vi kan lansera till staterna också!
- Sktibra! Då har vi allt vi behöver. Vad ska spelet heta?
- Enkelt. Onechanbara: Bikini Zombie Slayers såklart.
- Sweet.

 


0:28 ... "You want a piece of my what!?"  

Vilken miss. Det borde ju såklart vara "You want a piece of my hat". Vem skulle inte se cool ut i en sån där?

RSS 2.0