Galna radioherrar

För ett litet tag sedan skrev jag om galna radiokvinnor som ringde in till radion och var allmänt crazy. Efter att ha lyssnat på P1 om dagarna i sommar har jag stött på en hel del sådana, men såhär i efterhand kändes det lite politiskt inkorrekt att bara skriva om de galna radiokvinnorna när det finns gott om galna radioherrar också. Som idag till exempel, då det bland annat ringde in en herre som klagade på kvinnor som har långt hår på tv. När programledaren Täppas sedan frågar om Robert Wells hår menar radioherren att han "minsann klippt till det lite". Väldigt roligt, i alla fall.

Men det mest roliga/obehagliga är mannen som ringer in direkt efter. Jag vet inte riktigt vad jag ska säga egentligen. Jag vill inte avslöja för mycket, men vi kan enkelt säga att jag blev paff. Lyssna själv på klippet. Avsnittet sändes alltså 28e juli, och du bör lyssna från 27e minuten och framåt några minuter om du vill lyssna på båda knasbollarna. Om du klarar av mer pinsamheter och irriterande tanter med stingsligt humör rekommenderar jag även att du lyssnar från 16 minuter och 49 sekunder och framåt. Filmjölk kan vara bra att ha, så att säga. Dock bra tips!


Kommentarer
Postat av: Peter

haha, det var det sjukaste jag hört angående 16:49. helt galen tant! sen måste jag säga att varendaste en som ringer in var riktigt underhållande, o teppas (stavning?) själv dominerar totalt! förresten, vilka är sändningstiderna?

2008-07-29 @ 13:36:40
Postat av: Peter

glöm det, 09:20, stod ju på hemsidan!

2008-07-29 @ 13:39:50
Postat av: Tomas

Haha, jag vet. Det roliga är att folk gnäller på Täppas redan innan han hunnit säga något.

Idag var det bland annat en snubbe a la Åke Green som var väldigt orolig över de homosexuella som höll på att förstöra samhället, men också en man som ville återinföra dödsstraff och barnaga. Yey!

2008-07-29 @ 18:49:32
Postat av: Peter

Ett "ä" var alltså det rätta svaret, tyckte det kändes fel med "Teppas". Men jag är ju ack bara en ung och dum schälläftäbo! Ska helt klart lyssna på det imorn i postenbilen!



Förresten tomas. Det är din plikt att upplysa de ovetande om den nya rasen "mörtkorrar", det är med andra ord ett krav på ditt nästa blogginlägg!

2008-07-29 @ 21:47:40
Postat av: Tomas

Jag vet faktiskt inte hur han stavar sitt namn om jag ska vara ärlig? Lite chansning :)

Du får hålla koll på galningarna i Ring P1 åt mig, ty nu har jag jobbat min sista arbetsdag för i sommar och lär knappast lyssna mer.



Vadå "mitt" ansvar? Du är väl lika skyldig till denna genetiska avart. Du kan väl lika gärna ta ditt ansvar själv! :)

2008-08-02 @ 12:20:39
Postat av: Micke S

Haha, jag lyssnade precis pa det programmet! Helt sjukt. Men man far sig iofs alltid en trevlig stund om man slar pa ring P1. Man maste ju alska Tappas. Knappgokar ar till for att drivas med. Jag visste inte att du bloggade forresten. Fran nu ar du bokmarkt. Vi ses!

2008-09-05 @ 12:28:13
Postat av: bet on boxing

pluppfisk.webblogg.se is awesome, so many interesting articles are here

http://www.tiimimestaritareenalla.fi/blogi/mik%25C3%25A4-t%25C3%25A4rke%25C3%25A4%25C3%25A4-yritt%25C3%25A4jyydess%25C3%25A4

2012-06-30 @ 23:31:03
URL: http://www.cop-ie.eu/node/451%0D

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0