Snusk och oanständigheter

Jag finner det ganska lustigt att Peter av alla har klagat på att jag ibland är lite väl ekivok i min blogg, men samtidigt sitter han och kollar på tjuvtittat.se och skickar bilder som denna till mig:


Sedan kan man förstås diskutera huruvida det är ekivokt eller inte med en baconlindad korv förstås. Det är väl snarare vilka värderingar och tolkningar man lägger i ovanstående bild som säger någonting om ens snuskiga fantasi. Men det är något äckligt över den här bilden som får mig att känna mer avsmak än korvsug, och det är inget annat än att det är senap på bilden. Fy vad äckligt. Det ser ju dessutom ut att ha samma färg och konsistens Pingus lillebrorsas avföring (som jag av någon anledning inte kunde hitta bild på trots en ihärdig googlesökning)


Den minsta pingvinen är Pingus lillebrorsa

Nej, vilket obehagligt inlägg det här blev. Jag tar nog bort det sen när jag kommer på bättre tankar...

Kommentarer
Postat av: Suffe

Du får ALDRIG ta bort det...!! Shit vad sugen jag blev på korv nu.









Eller inte. :D

2008-11-05 @ 22:24:42
Postat av: Peter

vad är det här för påhopp, du o dina sjuka associationer!

2008-11-05 @ 23:39:35
URL: http://www.starmate.se
Postat av: Matilda

Jag har alltid trott att det var Pingus lillasyster... :/

2008-11-06 @ 12:25:47
URL: http://mystiskt.blogspot.com
Postat av: Lotta

korv och bacon. tillsammans. undrar varför det äts så sällan...

2008-11-06 @ 19:00:09
Postat av: Tomas

Suffe: Vi får väl se. Vi får väl se...



Peter: Så du hävdar att det inte är senap!?



Matilda: Hmm, det kanske det är? Det här påminner mig litegrann om den livskris jag fick för ett par tre-fyra år sedan när jag fick veta att Lassie faktiskt var en tjejhund.



Lotta: Det är för att folk envisas med att servera det med senap. Bad mistake.

2008-11-07 @ 10:30:42
Postat av: jenny

...är lassie en tjejhund? :O

2008-11-07 @ 15:38:53
Postat av: S@tu

Hahahaha... iiiiuuuuu!!!! Finns det någon som ens skulle kunna tänka sig att köpa den korven?? Helt sjukt!

2008-11-08 @ 19:45:54
URL: http://mammasatu.blogg.se/
Postat av: Tomas

Jenny: Jag vet, det var en chock för mig med. Vi får ha terapisamtal senare.



S@tu: Jag vet faktiskt inte, men uppenbarligen tyckte man att det var en smart idé att ta kort på den och köra reklamkampanj? Däremot vet jag inte hur många de faktiskt sålde...

2008-11-09 @ 13:19:00
Postat av: Pinga

Ja, Pingus syskon är en lillasyster! Hon heter ju Pinga! Trust me. :-)



Och hur den där bilden med korven ens kom ut från tryckeriet utan att någon sa: "Vänta, lite, hur tänkte ni nu...?" är bortom min förståelse! :-D

2008-11-27 @ 09:49:42
URL: http://pingussyster.blogspot.com/
Postat av: Tomas

Oj, självaste Pinga har hittat hit alltså. Jag ber så hemskt mycket om ursäkt för mitt övertramp om att Pingu skulle ha en bror när det i själva verket var en syster. Men så är jag ju mansgris också.



Tack för upplysningen dock!

2008-11-30 @ 13:02:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0