30 hjältar - vem förtjänar en extra ros?

Att hyllningslistan kommit upp i 30 namn är förstås något av en milstolpe. Av den anledningen låter jag er läsare att rösta på er favorit! Men välj noga och om så behövs; läs igenom gamla hyllningar. Kanske finns det någon hjälte du missat?

Det här är ett ohyggligt viktigt val. Endast en bortglömd hjälte kommer att få den där extra hyllningen! Och i tidigare fall har det ju varit min egna, personliga bedömning och hyllning, men denna gång får ni läsare chansen att ge er åsikt. Så utnyttja den väl!




Vilken bortglömd hjälte bör hyllas en extra gång?

Adam West
Andreas Ravelli
Andrew Ridgeley
Astrid Lindgrens bortglömda verk
Björn Gustafson
Bruce McGill
Daniel Baldwin
David Prowse
Familjefäder
Fröken Ur-brudarna
George Lazenby
Hjördis
Hönsmammorna
Jenny Kallur
Jim Corr
Katrin
Lolo (och Lala)
Michael Collins
Michael Newman
Monica Forsberg
Monique, Luc, Alain och gonggongkillen
Orginalteliapappan
Ostkantshyvlarna
Pigall
Rafael
Ringo Starr
Ron Perlman
Sian Welch och Wendy Ingraham
Sixten
Timothy Dalton

Se resultat

Kommentarer
Postat av: Lotta

nu har jag röstat. jag vill ha en medalj!

2009-11-10 @ 16:42:32
Postat av: Suffe

Jag förväntar mig också någon slags belöning. Så fundera ut något tills imorgon, annars blir jag besviken och det vill vi INTE. :P

Puss!

2009-11-11 @ 14:19:09
Postat av: Tomas

Lotta och Suffe: Ni är duktiga båda två och är på sätt och vis bortglömda hjältar ni också! De övriga som också röstat är också bortglömda hjältar!



Ni övriga däremot... morrar

2009-11-11 @ 16:29:35
Postat av: Erik

Om du skriver ett inlägg om Janne Lorentzon på sporten lovar jag att rösta på honom.

2009-11-16 @ 21:20:12
Postat av: Matilda

Det var alldeles för svårt att välja bland 30 stycken! Du borde haft utslagstävlingar efter varje 5 eller 10... Lite som andra chansen i Melodifestivalen, du ger ju trots allt alla dessa bortglömda personer att få en andra chans. Eller nåt... :)

2009-11-17 @ 10:34:37
URL: http://mystiskt.blogspot.com
Postat av: ak

Jag förväntar mig fler kvinnliga namn på nästa lista...

2009-11-18 @ 15:55:01
Postat av: Tomas

Erik: Jag har faktiskt helt seriöst funderat på såväl Jan Lorentzon som Jan Svanlund men det har inte blivit något av det ännu. Vi får se vad som händer i framtiden.



Matilda: Fler omröstningar hade nog bara förvärrat saken. Folk hade inte orkat rösta. Dessutom är jag lite emot alla dessa omröstningar till höger och vänster - en röstning sen får det vara bra! :)

(och om du har svårt att välja går det ju faktiskt att rösta på fler än en om man väntar en dag... men det kanske jag inte ska säga? :P)



ak: Jag har själv efterlyst fler kvinnor men det är inte lätt! Har efterlyst förslag också men aldrig fått några bra tips. Men jag lovar att försöka!

2009-11-18 @ 22:00:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0