Fina fisken, DN

På denna blogg har jag ibland lyft intressanta notiser från Piteå-Tidningen i allmänhet och nyheter från Bertil Sundkvist i synnerhet bara för att jag tycker det är så charmigt med lokala nyheter under nyhetstorka. Därför blev jag så glad igår då jag slog upp pappersvarianten av gårdagens DN och insåg att även rikstäckande morgontidningar mitt under brinnande valtider kan slänga in nyhetsstoff som lika gärna kunnat vara skrivna av Bertil Sundkvist i Arjeplog:



Denna fascinerande notis var alltså placerad mitt bland alla nyheter som kretsade kring valet. 6 helsidor om valet tillsammans med en korvätande gädda, alltså. Man kan inte annat än gilla det. Extra bra blir det då de även anammat Piteåtidningens stil och träffsäkra humor. Vad sägs till exempel om mycket finurliga beskrivningen "Varm korv är fina fisken"? Särskrivning och ordvits i ett! Kan inte bli bättre. Tack, DN.

Kommentarer
Postat av: Matilda

Den notisen kommer jag också ihåg. Tyckte den var ganska trevlig i sitt sammanhang. Det osade liksom nyhetstorka på lång väg samtidigt som det är intressant att nyheten har vandrat från paret Boström till Ljusdalsposten till TT och till DN (och nu då till dig Tomas). Några varv till och det blir en "råttan i pizzan"-historia... :)

2010-09-27 @ 10:26:22
URL: http://mystiskt.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0