Gammeldans

De flesta har säkert redan sett detta klipp, men det finns så mycket att glädjas över när man ser det att jag inte kunde motstå att posta det.

Det startar redan ungefär 5 sekunder in då den äldre mannen tar fram en kam och omsorgsfullt kammar sina tio hårstrån i en prydlig Robin Hood-frisyr (ta från de rika och ge till de fattiga...). Därefter är det bara ren njutning som gäller. Notera hur  mannen verkar kunna texten så obehagligt bra att han mimar och gör passande rörelser genom hela låten. Vilken passion och inlevelse! Sådant här sprider glädje, och jag hoppas att fler mediokra coverband får uppleva en lika engagerad "publik" någon gång. Se och njut!


Tack till Sofia och Johanna för länken!

Kommentarer
Postat av: Jenny

TACK!

2011-02-04 @ 11:31:10
URL: http://jennymarklund.blogspot.com
Postat av: Anna

Mitt favoritställe är såklart 1:23 då tanten med minst lika mycket inlevelse lyfter upp sin tändare och med ett fantastiskt minspel "feels the heat". Avancerat!

2011-02-04 @ 15:17:56
Postat av: Lotta

LOVE IT! och har inte sett det förut. så där brukar jag också dansa för övrigt. och min vän robin. har ny blogg förresten!

2011-02-09 @ 16:24:56
URL: http://multiglottis.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0