Bävrar

I brist på annat klistarar jag in två söta barnavigheter från avigsidan:

Härom dagen tittade jag på en tecknad dinosauriefilm tillsammans med min fyraåriga systerdotter. När de snälla dinosaurieungarna blev jagade av en Tyrannosaurus Rex blev det mycket spännande.

"Spring fortare, spring fortare", ropade fyraåringen, men sen tänkte hon efter en kort stund och frågade mig: "De hör mig inte, va?"

"Nej, de gör ju inte det", svarade jag beklagande.

"Nä, det är klart. De är ju utdöda."


Min favorit:

Min kusin och hennes fyraåriga dotter satt på bussen och en mycket kortvuxen person klev på. Dottern frågade högt "Vad är det där?" och svaret blev ett viskande, "Tyst, det är en dvärg".

Dottern vill inte släppa spåret och frågade "Varför är han så kort?"

Hyschningsknepet fick nu bli byte av samtalsämne: "Du kanske kan räkna hur många som sitter på bussen?" Dottern räknade länge och konstaterade sedan:
- 27 personer och en bäver.


        

                                         Likheten är slående. Helt klart!


Gonatt på er!

RSS 2.0