En hyllning till de bortglömda

Idag vill jag hylla alla tappra själar som trots sin oerhörda talang och sitt goda hjärta alltid hamnat i skuggan av något eller någon annan. Det finns mängder av oss (ja, jag räknar in mig själv i den kategorin, åtminstone delvis). Vi har väl alla nån gång känt hur vi inte inte riktigt räcker till - att vi kanske inte är riktigt lika bra som de andra personer som är mer framåt och tar mer plats, och helt plötsligt hamnar vi i någon slags gråzon, ett ingemansland. Det behöver inte innebära att personen i centrum är bättre - snarare är det oftast bakgrundsfiguren som gör grovjobbet - det har bara på något sätt blivit så att den personen hamnat i skymundan.

Men inte längre. Idag är det dags att hylla dessa hjältar. Och att jag utelämnar en massa innebär inte att de är bortglömda - eller jo, på ett sätt, eftersom jag inte kommer ihåg det - men framförallt är det en tidsgrej. Jag orkar inte hylla alla. Men efterhand som den här bloggen utvecklas (kanske) kommer jag att försöka hylla diverse bortglömda hjältar som i mitt tycke förtjänar mer uppmärksamhet.

Idag vill jag hylla "Den andra killen i Wham":

 
(Sofia hade en Wham-bild, då ville jag härmas)

"Den andra killen i Wham"
, eller Andrew Ridgeley som han ibland kallas, föddes 26e januari 1963. Sedan 1991 är han gift  Keren Woodward, som jag dock utelämnar åt sitt öde. (tack wikipedia!)
Denna man har, trots sina stora succér med one-hit-wonders som Wake me up before you Go-Go och Last Christmas, hamnat i total skymundan av den betydligt mer kände George Michael. Jag frågar - varför? Vad har George som inte Andrew har? Jag menar, titta bara på dem! George har ju inte ens en redig raggarsträng, och ändå visar han magen? Andrew har mer koll på läget och visar bara det han verkligen måste. Dessutom han har de gulligaste ögonbryn man kan tänka sig - dess mörka toner ger en härlig, maskulin brytning till den ljusa, svallande hårlocken. Tillsammans med de lätt hängande ögonlocken ramar de in de djupa ögonen på ett perfekt sätt, som binder samman leendet med en unik gnista som endast hans välskapta näsa kan matcha. Och har ni sett den mannen dansa? Ja, okej, George är väl likadan, men varför kan då inte dessa två herrar få samma uppmärksamhet?
George är å andra sidan en rätt gullig filur han med och ingen heder skall tas från honom, men det betyder inte att Andrew inte hänger med! Därför är han given på min lista över bortglömda hjältar.

En hyllning till de bortglömda:

1. Andrew Ridgeley -
den andra killen i Wham



(tanken är att denna lista ska fyllas på efterhand)

Ha det bra alla, och puss till Sofia!

Kommentarer
Postat av: Suffe

Best blogginlägg ever! :D
En sak bara...du vet väl att Wham! heter Wham! med utropstecken, typ som HippHipp! ;)
Jag tycker faktiskt han är söt, Andrew. Fast han hörs aldrig på låtarna?
Förlåt att du alltid faller i skugga pga mig... ;)
Puss!!

2006-11-21 @ 22:04:30
URL: http://zoleon.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0