MacGyver och mördarmyror

Det här är en helt fantastiskt sida:
http://www.davidhales.net/macgyver/index.html
 . Det blir så uppenbart att säsong 1 är något av ett mästerverk när man kollar igenom vilka avsnitt som finns där. Det är bara att njuta! Allt finns där: djungeläventyren, glassätningen, kartkälken, öppna-låsta-dörrar-genom-att-spela-på-vinglas-avsnittet, jaa, till och med mördarmyrorna fanns med där!
Den här bilden är för övrigt tillägnad Sofia: http://www.davidhales.net/macgyver/episodes/003/08.htm 
Vi har ett visst förhållande till den händelsen, helt enkelt. Åtminstone jag!

Anledningen till denna MacGyverhysteri är två anledningar:
1. Jag såg sista tjugo minutrarna av ett DÅLIGT MacGyveravsnitt (han "drömde"(?) att han var tillbaka i tiden och träffade Merlin och de där... väldigt skumt. För övrigt ett av de sista avsnitten, från sista säsongen, så snart är det väl över även på TV) vilket fick mig att vilja kolla upp lite.
2. Jag såg en frukansvärt äcklig dokumentär på Animal Planet om mördarmyror, vilket osökt fick mig att återigen tänka på avsnittet då MacGyver tampas med dessa. Men dokumentären med myrorna var faktiskt äcklig på riktigt. Usch. De kom i tusentals och käkade upp alla möjliga djur. Till och med människor hade de tydligen dödat. Den vanligaste anledningen till att människorna dog av dem var pga kvävning - de täppte igen lugnorna. Jag vet inte, men jag tror det finns trevligare sätt att dö på än att få en myrkoloni som äter sig ner till lugnorna och täpper igen faktiskt.

Till sist en hyllning! Dana Elcar, han som spelade Pete Thornton, dog förra året. All heder åt honom!

 



Han blev blind på riktigt, vilket förklarar varför även hans karaktär är blind i de senare avsnitten. Han förtjänar en eloge!

Jag har praktik också, men det orkar jag inte skriva om. Tillräckligt med tid går åt till den i alla fall.

Kommentarer
Postat av: anna

Jag har sett den dokumentären!! Fy, jätteäckligt och jobbigt - men ändå fascinerande.. Har dock fortfarande inte lyckats se mördarmyroravsnittet med kära Angus. Längtar till den lyckliga dag.. =)

2006-11-08 @ 15:43:27
Postat av: Suffe

Ugga bugga! Tack för att du piggade upp mig, nu vet jag att det finns de som mår sämre än jag...nämligen de som blir kvävda av mördarmyror! :D
Puss!

2006-11-08 @ 16:02:02
URL: http://zoleon.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0