Robert svarar

I mitt tidigare inlägg gnällde jag lite på Robert Lauls misslyckade ordvits. Jag skickade ett mail till honom som han faktiskt svarade på:

Hej Robert!

Jag läste din artikel i gårdagens Sportbladet där du intervjuade Henrik Larsson. Det var en i mitt tycke ganska intressant artikel som du ska ha credds för.

Min fråga rör istället slutet på artikeln, där du skriver något som du kallar "Analaulsen". Då måste jag fråga vad detta innebär. Är det ett svårt ord som jag inte förstår, eller är det bara en katastrofalt långsökt ordvits som syftar på ordet "analys"?

Min fråga är enkel: Om detta var en ordvits - skäms du inte?

Med vänliga hälsningar Tomas XXXXXX

Ungefär en timme senare hade jag fått svar:


Jo, den var inte helt lyckad. Dock inte min idé.

/R


Okej Robban, du är förlåten. Frågan återstår dock varför Analaulsen finns kvar i artikeln. Någon makt måste man väl ha över sin egen text?  


Kommentarer
Postat av: lyol

jag gillar att du avslutatde med 6x bakom ditt namn..

och jo, om det inte var hans idé, vems var det då?

2007-12-07 @ 01:51:37
Postat av: Tomas

Jag skrev faktiskt mitt riktiga efternamn i mailet men jag vill gärna outa mig så lite som möjligt i bloggen, även om de flesta nog vet vem jag är ändå :)

Ingen aning vem den skyldiga är, det är därför jag skickat ännu ett mail. Väntar med spänning på svar!

2007-12-07 @ 10:41:14
Postat av: lyol

ahh, då förstår jag. men har du inte redan sagt vad ditt efternamn är i bloggen?

2007-12-07 @ 12:21:38
Postat av: Tomas

Ja, det står nog någonstans i förbigående men man kan alltid försöka skylta med det så lite som möjligt liksom.

Hursomhelt verkar jag inte få något svar på frågan vem som kom med idén? Jag gissar att han själv är skyldig men inte står för det.

2007-12-08 @ 01:38:14
Postat av: Anna

Jag gissar på att det är tidningens redigerare som är boven i dramat. De brukar sätta rubrikerna.

2007-12-08 @ 09:26:39
Postat av: Tomas

Det vet jag, men det är ju ingen rubrik direkt i det här fallet?

2007-12-08 @ 12:19:50
Postat av: matilda

Så bra att du tar tag i saken med dina egna händer! :D Det borde man göra själv oftare...
Fast jag saknade en liten kontext, eller i alla fall meningen som det här knasiga ordet förekom i. men strunt samma, knasiga ord är knasiga och förstår man inte dem så är de ju helt meningslösa!
Hoppas du får svar på the follow-up mail

2007-12-08 @ 20:59:00
URL: http://mystiskt.blogspot.com
Postat av: Tomas

Synd bara att svaret inte var så tillfredställande som jag hade hoppats. :)
Jag länkade till artikeln där "ordvitsen" befann sig, http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/internationell/article1396434.ab

Det är den kontext den befann sig i iaf.

2007-12-09 @ 12:19:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0