Mary Poppins är en ond demon!

Jag är kissnödig och därför tänker jag inte skriva länge. Jag kan heller inte tänka mig att avlägsna mitt urin först och sen skriva. Det skulle helt enkelt inte kännas rätt. Därför tänkte jag bara tipsa om några fantastiskt roliga omgjorda trailers som jag hittat på youtube.com. Och eftersom laddningstiden på den här bloggen antagligen är alldeles för stor redan nu på grund av okänt antal bilder och annat, så låter jag bli att lägga in dem som de är utan ni får helt enkelt nöja er med att klicka er vidare via länkarna. De har legat ute ett tag så ni har säkert sett dem - om inte, gör det nu! Hursomhaver. Här är de!

Titanic 2 - The Sequel  - För den som älskade Titanic kommer här årets överraskning - Titanic sjönk, men slutar verkligen äventyret där? Den här trailern är fruktansvärt snyggt gjord och handlar om det som ingen trodde var möjligt; en uppföljare till Titanic. Jag var inte speciellt förtjust i Titanic, eftersom den i mitt tycke var en seg historia med alltför stort fokus på den banala kärlekshistorien istället för själva resan i sig. Uppföljaren däremot verkar väldigt intressant.

The Shining  -  De flesta har sett Jack Nicholson bli galen av att leda på den gamla Overlook Hotel, men det var bara en sjaskig europeisk version. Denna version av filmen är mer baserat på gammalt amerikanskt sockersött feel-good-maner, och mysigare film kan man ju inte hitta! Och jag bara älskar hur speakerrösten säger "Shining" i slutet av trailern. Film kan inte bli mysigare!

Scary Mary - Ända sen jag såg Sound of Music första gången, har jag hyst en viss skräck för Julie Andrews (det är även därför jag ibland hoppar till av skräck när Sofia iklär sig Julie Andrews-frillan som hon, tyvärr, passar i). Men här är hon om möjligt ännu värre. I Disney's gamla Mary Poppins visade hon upp en falsk sida, i Scary Mary visar hon sitt rätta jag. Beware! Och viktigast av allt - göm era barn!

Goonies of the Carribean - Jag har planerat ett framtida Goonies-inlägg, men tills vidare får ni passa på att avnjuta denna skickliga trailer, där någon ambitiös prick har orkat mixa ihop en av mina ungdomliga favoritfilmer (The Goonies) med en hyfsad-och-sevärd-för-stunden-men-inte-särskilt-mycket-mer-film (Pirates of the Carribean). Sloth och Chunk har aldrig varit sexigare och brädar Johnny Depp med hästlängder!


That's all, folks!

Kommentarer
Postat av: Matilda

Mary Poppins är ingen ond figur! Lite fler sådana som henne och så hade inte dagens föräldrar behövt anlita Supernannyn Jo Frost (som i och för sig är nästan lika grym som Poppins). Jag efterlyser lite fler Poppins i samhället ;)

2007-07-10 @ 09:36:26
URL: http://mystiskt.blogspot.com
Postat av: Tomas

Men det ser du ju själv att hon är ond! Åtminstone i den här nya versionen. Vi hade behövt fler Allan Edwall istället för Mary Poppins. Då hade världen varit lycklig vill jag tro.

2007-07-11 @ 17:43:36
Postat av: matilda

Allan Edwall som Anton (Emils pappa) eller som Skallepär?

2007-07-11 @ 19:51:12
URL: http://mystiskt.blogspot.com
Postat av: Tomas

Allan Edwall som Allan Edwall. Han är ju med i varenda en av Astrids filmer också, så valfri karaktär fungerar ju egentligen. "Mysigast" är han kanske som luffaren i Rasmus på luffen... eller?

2007-07-19 @ 17:00:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0