Sommarbär!

Härom kvällen såg jag delar av en av mina favoritfilmer, Deliverance (Den sista färden). För er som inte sett den är det en grymt bra rulle som man absolut bör se, helt enkelt. Den är från 1972 och bland annat Jon Voight och Burt Reynolds är med, även om det faktiskt är den vanliga ortsbefolkningen som spelar "inavlade" som är den allra största behållningen. Kort och gott handlar det om fyra vänner som åker iväg på en kanottur som sedermera blir en kamp för livet. Dessutom innehåller den världens bästa banjoscen (okej, kanske inte heller så svårt med tanke på hur många banjoscener det finns, men åtminstone en av världens få och därigenom även världens coolaste) som många försökt göra parodi på.

Hursomhelst. Den är bra, så se den. Anledningen till att jag skriver det här är dock egentligen något helt annat än att tipsa om den. Jag upptäckte nämligen att det i filmen vimlar massor av bär, som jag helt enkelt vill dela med mig av:


image29

           Erik Niva, sportjournalist på sportbladet och "fejkdeltagare i Farmen", är i mina ögon kusligt likt den likt banjokillen. Men vem är egentligen vem? Bilden kändes inte helt rättvis dock, men jag lovar, likheten finns!

image30





image31image32
Jon Voight  (t.v.) är förvisso betydligt yngre i Deliverance, men är han inte kusligt lik Anders Jakobsson, författare till bland annat Sune och Bert? Nu är inte bilden på Anders speciellt klockren, men ingen som vet hur han ser ut kan väl egentligen protestera? Nästan lite obehagligt...









image33    image34
Ned Beatty, som spelar Bobby (i grön tröja i smickrande stilbild) skulle egentligen kunna ersättas av ingen mindre än Lasse Kronér! Återigen vill jag dock poängtera att de är mer lika "i filmen" än på bild



image36image35


















Kanske lite mer otippat var dock att Burt Reynolds har sin like i Jan Guillo? Det var en positiv överraskning för mig och helt plötsligt känner jag ett litet sug för att man kanske ska läsa en Arnbok så småningom... eller åtminstone se filmen då den kommer. Kanske Burtan får en roll, månne?

Nu släpper jag Deliverance för en stund, och övergår till ett favoritbär som jag inte postat här på bloggen men väl på andra ställen. Det här är verkligen läskigt!

image37

Hagamannen VS Mona Lisa. Verkligen ett  (två?)mystiskt leende!

image38


Det var allt för denna gång, men vi hörs snart igen i en matbutik nära dig! Dock vill jag ha fler klyschor, så hör av er!

Kommentarer
Postat av: Suffe

Hahahah :D
Du är för söt, min lille snuttetönt!
PUSS!

2007-06-30 @ 15:20:04
Postat av: Ellinor

Haha, shit! Vilket öga du har, alla är lika på ett eller annat sätt! Hoppas bara att Mona Lisa inte gömde så mörka hemligheter som Hagamannen

2007-07-01 @ 03:57:33
URL: http://pellinor.blogg.se
Postat av: Fotograf

Haha, gillar Hagamannen och Mona-Lisa. Vilket par.

2008-02-11 @ 23:21:00
URL: http://stilbild.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0