Reklam

Jag har inget att göra just nu så jag tänkte spy lite galla över en hemskt jobbig reklam.
Jag hoppas att det är fler än jag som stör mig på den härligt töntiga reklamen för en viss micropizza. Det är uppenbart att man försökt hitta en "ungdomlig målgrupp" av någon anledning, eftersom det i reklamen är en liten snorvalp som sitter och chattar på msn med sin mamma. (jag vet iofs inte hur många ungdomar som chattar med sin mamma, men, nåja.) Sen försöker reklammännen att hitta ett slags ungdomligt språk också, varpå den suveräna sloganen (vad heter slogan i bestämd form?) lyder: Fett med fibrer! :) (jaa, det ska alltså vara en smileygubbe, det är ju ungdomligt att käka micropizza!)

image22

Men är det inte skitäckligt och ganska kasst att käka fett med fibrer...?
Dessutom tycker jag det är fruktansvärt att den lille parveln i filmen kallar sig något i stil med "Macgyver_89" eller något liknande på msn. Det tycker jag är att häda.

Däremot finns det förstås bra reklamer också, till exempel "Är du tillräckligt mogen för att prata pension"-reklamerna och 25-kronor-tilläggs-reklamena som gick förut. Och, naturligtvis, den gamla klassikern för några år sedan: http://www.youtube.com/watch?v=wohGrszFbTo

Nu är det sluttramsat för idag. Ha en bra dag!

Kommentarer
Postat av: Anna

Jag förstår din invändning mot att han kallar sig "macgyver_89", men tycker inte du att det är bra att reklamen börjar bli mer sanningssägande. Fett med lite fibrer - är det inte precis det det är? Jag tycker det är uppfriskande.. :)

2007-05-27 @ 12:34:08
Postat av: Tomas

Anna: Jo, du har faktiskt rätt. Självklart är det en bra sak att reklamerna säger vad det faktiskt står, och inte kommer med falska fakta. Så absolut - det är en god sak att det står fett med fibrer, och jag tar tillbaka min galla. Dock tycker jag fortfarande att det är ett litet töntigt försök att försöka vara "ungdomliga". Det enda som saknades var en bakvänd keps - finns det något mer ungdomligt än det? Icket!

2007-05-27 @ 22:30:10
Postat av: Anna - färdig lärare!

Det skulle möjligtvis vara en skateboard då?...

2007-05-29 @ 17:33:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0