Tomas sommarkollektion


Åh, jag är helt sugen på att köpa den nya DeFrausé-klänningen från Gucci. Jag är dock rädd att den lite rosaaktiga färgen inte kommer att passa mig lika bra på grund av mitt lite mörka hårsvall, så jag ska leta vidare och se om jag kan hitta en med lite blåare touch. Den kostar dock bara 995:- om man beställer direkt från Indien, så det är ju praktiskt taget ett kap jag inte kan säga till! Pepp pepp!


image17


Och den här underbara gröna midjeväska med tentakler från Marc Jacobs kan man ju inte annat än att dregla åt. Jag vill verkligen ha den, men jag tror det får bli sommarjobbspengarna som får gå åt om jag ska ha råd med denna fina accessoar för 12000:- . Men det är klart, vill man vara fin får man lida pin. *ler*
Å andra sidan kan jag trösta mig med att grönt egentligen inte är min färg. Jag har alldeles för blek hy för att kunna passa i det, och dessutom vet jag inte om det riktigt är min stil. Förresten känns väl ändå midjeväska lite 2005, va? image16

Dessa underbara ballerinakexbruna loafers från Smith and Wesson måste vara dagens kap! De passar till allt, inte minst mina rutiga indianbyxor som jag funderar på att sy fast lite fjädrar på. Dessa loafers är sköna att bära, och passar såväl till vardag som till fest! Att de är hutlöst snygga när man har keps på sig gör inte saken sämre, och det billiga priset på 1300:- är ju nästan löjligt magiskt. Ett givet köp!
image18

Den här chokladsvarta skinnvästen i 100% bomull från Carte D'or är redan på ingående. Bara 699:- kostade den, och det kändes som ett förvånansvärt bra pris, och jag kan inte tänka mig att det blir något annat än succé när jag ikläder mig denna tillsammans DeFrausé-klänningen ovan. Jag är dock lite orolig för att min ringa kroppshydda och lite oskyldiga ögon inte gör sig riktigt till sin fulla rätt tillsammans med denna väst, men å andra sidan kan jag fylla upp med toalettpapper under tyget. Dessutom kan jag göra min Renegade-imitationer med högre träffsäkerhet. Ett ganska lätt val när det kommer till kritan.

image20



Slutligen vill jag även pusha för den nya scarfmössan med knapp som jag är mycket sugen på att införskaffa. Den lär enligt Lindsay Lohan bli sommarens fluga, och jag ska vara först att införa den här i norr. Denna variant från Göteborgskex kommer att slå stort, och den har även ett turkost innerfoder vilket jag gillar skarpt, då jag planerar att vända scarfmössan ut-och-in för en mer ungdomlig och urban look. Och om jag specialbeställer den från internet blir priset ett spottstyver; 1299 kronor för att bli sommarens superstjärna! Skulle jag dessutom få råd med tentakelmidjeväskan från Marc Jacobs, ja då är sommaren räddad!
image21


Nu har ni fått mina tips inför sommaren. Nästa inlägg kommer att handla om växthuseffekten, krigen i Mellanöstern och svältande barn i Rwanda. Och Björn Borgs bikinikollektion, förstås.

Kommentarer
Postat av: jempan

om jag var du skulle jag satsa stenhårt på västen! skitsnygg helt enkelt! ;)

2007-05-20 @ 00:11:28
Postat av: anna

Haha, en hemtenta att göra eller? =)

2007-05-20 @ 11:28:30
Postat av: Tomas

Anna: Mycket bra gissat! :)

2007-05-20 @ 12:55:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0