En hyllning till de bortglömda, del VIII

Okej, först av allt: WTF!? Jag har förvånats oerhört av ett stigande antal personer som läser min blogg, vilket är mystiskt, roligt men framförallt oroväckande och läskigt. Vilka är ni, o lurade människor? Men nu har det faktiskt blivit obehagligt på riktigt. När jag loggade in idag och kollade lite snabbt på statistiken märker jag att det igår (på en fredag!) var 95 unika besökare på min sida. 95!? Det övergår mitt förstånd och jag undrar verkligen hur det gått till. Som mest har jag haft kanske 40 unika besökare på en och samma dag, vilket det i sig är ett oerhört stort mysterium. Men att 95 personer besöker min sida samtidigt är lika osannolikt och mystiskt som att Keanu Reeves skulle få en Oscar för sitt skådespeleri. Om någon kan förklara detta, så gör det gärna, för jag blir inte klok på det!

Idag tänkte jag passa på att hylla en person som jag inte riktigt vet vad jag har för åsikt om. Han är på sätt och vis inte bortglömd och på sätt och vis är det inte heller "synd" om honom, men han förtjänar ändå att på något sätt framhävas. Mannen (för tyvärr är det en människa av snoppkön även denna gång, men det kommer kvinnliga hjältar senare, jag lovar!) som tas fram i rampljuset idag är i ungefär samma sits som mannen i Susanne Lanefelts gympaprogram på tv på 80-talet. Han var omgiven av snygga (nåja) tjejer och passade egentligen inte in i sammanhanget. Skillnaden var att Gympamannen hade turen att han, om han så önskade,  kunde spana in dessa kroppsstrumpeklädda skönheter med 80-talsfluff med gott samvete, vilket dagens bortglömde hjälte inte kan. Han är nämligen bror till tjejerna i fråga. Jag pratar naturligtvis om brorsan till tjejerna i The Corrs.

image81 
En till undran är om gympamannen verkligen var så duktig på "knipövningarna"?

Corrs-brorsan, vars riktiga namn är Jim Corr, spelar gitarr, keyboard och agerar doakör i bandet. Man kan med andra ord helt klart påstå att han inte är frontfiguren i familjebandet, som i övrigt alltså består av tre snygga, och yngre, systrar. Han har säkert sina talanger, men helt klart är att han inte får riktigt lika mycket uppmärksamhet som de övriga tre - åtminstone inte från den manliga publiken (jag kan intyga detta, även om jag inte är något Corrs-fan att tala om). Frågan är om man ens hör hans röst när han sjunger? Som storebror har han förmodligen också inte riktigt "varit med i gänget" alla gånger. Med andra ord - han har inte fått vara med på tjejkvällarna, vilket kan bli problematiskt då man är ensam kille med många tjejkompisar. 

Det känns som att jag freestylar en hel del här med mina analyser och inte har så mycket fakta att komma med, men en ganska logisk slutsats är också att han förmodligen aldrig haft särskilt många "riktiga killkompisar", utan snarare har hans manliga vänner varit ute efter att få umgås och dela tid med systrarna. Mycket knäckande. Dessutom måste det vara lite jobbigt att ständigt vara omgiven av snygga tjejer, men hela tiden veta att det är ens systrar. Han borde ha en ganska snedvriden syn på hur tjejer faktiskt ser ut och ribban ligger nog ganska högt på ett "godkänt kvinnoansikte". Att han har varit förlovad med fröken Nordirland bevisar dock att hans höga skönhetsnivå ändå inte innebär att han har några egentliga problem med att få tjejer. De har för övrigt en son tillsammans men har separerat nu. Tack wikpedia!

Frågan är vad jag egentligen ska tycka om honom. Han har ju trots allt en lyckad karriär, har säkert en hel del pengar på kontot och är säkert en hyvvens kille, så på så vis förtjänar han kanske inte att hyllas som någon bortglömd hjälte direkt. Men - han ÄR ju bortglömd i sitt sällskap och är trots allt säkert en lika duktig musiker som de övriga. Med andra ord får han en plats på listan!

image82

Känns inte brillorna lite "David i Beverly Hills"? Den bredbenta posen är iaf het!


Hyllningslistan

1. Andrew Ridgeley - den andre killen i Wham!
2. Rafael - den fjärde Turtlen
3. George Lazenby - den bortglömde Bondhjälten
4. Timothy Dalton - den andre halvt bortglömde Bondhjälten
5. Bruce McGill - MacGyvers andra vän som inte är med riktigt lika mycket som Pete Thornton
6. Ron Perlman - Birollsinnehavaren med underbett och magisk röst
7. Astrid Lindgrens bortglömda verk - Pippi i alla ära, men nog är Stig, Barbro, Gullpian och Berit också hjältar?
8. Michael Newman - Den fule livräddaren
9. Jim Corr - Brorsan till The Corrs-tjejerna

Kommentarer
Postat av: matilda

Det var inte illa med 95 unika besökare! Någon som bedriver pr-kampanj till din fördel kanske?

2007-10-28 @ 12:06:45
URL: http://mystiskt.blogspot.com
Postat av: Tomas

Möjligt att det är så! Men -
vem skulle det vara som driver Pr-kampanj isåfall, och varför? Och är du säker att det är till min fördel och inte till min nackdel?

2007-10-28 @ 12:14:08
Postat av: anna

"Dessutom måste det vara lite jobbigt att ständigt vara omgiven av snygga tjejer, men hela tiden veta att det är ens systrar. Han borde ha en ganska snedvriden syn på hur tjejer faktiskt ser ut och ribban ligger nog ganska högt på ett "godkänt kvinnoansikte"."

- talar du av egen erfarenhet?... ;)

2007-10-28 @ 17:52:26
Postat av: Maria

Det kan hända att PR-kampanjen är denna...
Det var så jag ramlade in...

2007-10-28 @ 21:31:33
URL: http://bloggkartan.se/plats/25760/umeaa/
Postat av: Tomas

Anna: Jag kan inte riktiga säga emot det där utan att Sofia blir sur, så, jag låter den kommentaren förbli obesvarad :)

Maria: Hmm, kanske, men 95 stycken låter fortfarande obehagligt mycket. Och det var dessutom en engångsgrej. Nu har besöksantalet sjunkit rejält igen.

2007-10-29 @ 17:31:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0