Ett snabbt bär

Det var sisådär ett halvt decennium (eller åtminstone en månad och lite till) som jag uppdaterade den här bloggen eftersom jag är en lat prick jag haft så mycket att göra på senare tid. Eftersom folk (Anna) börjat gnälla på mig på grund av min överdrivet långa frånvaro kände jag pressen och skriver helt enkelt ett litet inlägg. Ett dumt misstag, ska det visa sig.
Eftersom jag däremot inte har något speciellt att skriva bjuder jag istället på två bär, som jag av en slump upptäckte när tidigare nämnda "folk" skickade ett bärtips via mail, som dock var något helt annat. Bären som jag tipsades om var Claudia Galli och prinsessan Fiona i Shrek:


 

image55
 
Claudia VS Fiona

image56


 


Visst finns det likhet, men jag tyckte nog att Claudia var mer lik en viss Cajsa-Lisa Ejemyr, så jag letade upp en bild på henne istället för att se om det inte snarare är där likheten sitter. Dock insåg jag snart att jag hade fel, för de var inte alls speciellt lika. Däremot gjorde jag en annan obehaglig upptäckt - Cajsa-Lisa hade tydligen huvudrollen i de gamla Ensam Hemma-filmerna! Eller?



                                                     

Cajsalisa  
Macaulay-eller-hur-det-nu-stavas-Culkin, killen från Ensam Hemma?

   

image57

Cajsa-Lisa Ejemyr, känd som sångerska fast kanske snarare känd som Skilda Världar-brud?


 

Särskilt mycket mer än såhär blir det inte denna gång, och antagligen inte särskilt mycket roligare i fortsättningen heller kanske, men nu känner jag i alla fall att jag inte helt låtit bloggandet gå i graven. Kanske är det postivt, eller kanske motsatsen. Vi får väl se.


 


Kommentarer
Postat av: anna

Snyggt jobbat Tomas! Tack igen för i helgen, trevligt att hinna ses t o m TVÅ gånger! :)

2007-09-24 @ 10:59:14
Postat av: abbelito

dom var ju lika som bär culkin och ejemyr!

2007-10-07 @ 17:48:22
Postat av: Aleya

Haha ja det fanns helt klart vissa likheter ;)

2007-10-18 @ 11:20:13
URL: http://aleya.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0