Per Gessle, Lars Vilks, Enar och Einar

För att hålla min blogg så politikfri som möjligt tänker jag inte lägga mig i debatten om Mohammedbilder och rondellhundar på denna blogg i vidare mening, mer än att påpeka att jag på något vis numer kan förstå Lars Vilks på något avlägset plan. Att hans rondellhund skulle skapa provokation förstod han mycket väl, och att många muslimer kände sig kränkta är förståeligt. Jag har personligen hela tiden tyckt att rondellhunden var en egoistisk och rätt korkad grej att göra från Vilks sida. Det är något med "konstnärer som försöker provocera" som jag inte gillar - kanske mest för att jag inte blir provocerad, utan snarare tänker oj, vilken dum typ som försöker provocera (ni minns väl t.ex. "Kisskvinnan" som kissade på scen för skattepengar?). 

Jag skulle inte vilja kalla mig själv konstnär, men provocerat har jag tydligen gjort . Jag har nämligen, genom min blogg, lyckats uppröra. Visserligen inte ett helt land eller en hel religion och inte heller genom att bajsa på föreläsning eller tårtat kungen - utan ett ungt Gesslefan, genom mitt tidigare inlägg om varför jag ogillar Gessle som artist. Jag kan inte riktigt bestämma mig om jag tycker det är roligt, eller om jag borde ha dåligt samvete, men den genomgående känslan är att det faktiskt är en ganska tillfredsställande och behaglig myskänsla. Då har jag ju faktiskt uppnått något med mitt inlägg - trampat ett Gesslefan eller två på tårna. Visserligen inte "omvänt" dem till den rätta sidan av Gessleism, men åtminstone fått min sak sagd.

Men, hur roligt det än kan vara, så tycker jag personligen inte om onödig provokation, så om någon känner sig provocerad eller stött av något inlägg på min blogg vill jag givetvis be om ursäkt. Det har aldrig varit min tanke (hyllningslista av bortglömda hjältar, hallååå?).  


För att få ett litet trevligt avslut på det här enormt känslosamma, politiska, djupa, sorgliga och seriösa inlägget tänkte jag avsluta med att säga grattis till alla Einar och Enar som har namnsdag idag. Grattis!
Här är ett fåtal av alla Einar och Enar:


image58image59image60 

image61 image63image62

Over and out!

Kommentarer
Postat av: Suffe

Hahahahahahahahahaha :D
Nu ska jag läsa det upprörda Gessle-inlägget :D
Puss!

2007-09-26 @ 20:45:13
URL: http://zoleon.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0