Någonting gömmer sig i sanden

I ett tidigare inlägg skrev jag om missuppfattade textrader i olika låtar, och ett exempel var att Sofia tyckte att U2s låt Sunday Bloody Sunday lät som något helt annat. På skånska då, givetvis. Nu har det visat det sig att det är en väldigt vanlig felhörning, och ja, nu kan åtminstone inte jag lyssna på låten längre utan att höra något annat.

Så, gå in på den här sidan och lyssna och tänk en skånsk stämma som sjunger. Vackert, inte sant? För fler felhörningar kan jag även tipsa om saltmannen.se.

Och just ja, nu är jag tillbaka i Umeå!

Kommentarer
Postat av: matilda

Jag tillhör en av dem som inte fattade att Bryan Adams sjöng "I got my first six-string". Inte förren jag läste i tidningen om vanliga felhörningar insåg jag att

a) han inte sjunger så

b) jag är tack och lov inte ensam! :)

2008-09-01 @ 12:47:58
URL: http://mystiskt.blogspot.com
Postat av: Tomas

Haha, nej, just den raden är tydligt väldigt vanlig att folk hör fel på, så du behöver verkligen inte känna dig ensam!

2008-09-02 @ 15:22:17
Postat av: Anonym

Umeå är en fin stad, vad gör du där?

2008-09-03 @ 21:38:47
URL: http://truthtobetold.blogg.se/
Postat av: Tomas

Jag bor och pluggar där.

2008-09-04 @ 18:04:55
Postat av: jenny

Åh Tomas, nu har du förstört för mig. Jag tycker ju att den låten är bra, och nu kan jag inte sluta tänka på det. Tack!

2008-09-06 @ 17:03:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0