Bisarra bär

Ikväll bjuds det på två bär, som egentligen borde vara totalt olika men ändå är helt sanslöst lika, enligt mig. Eller vad sägs egentligen om likheten mellan Billy Corgan, sångaren i Smashing Pumpkins, och hans tvillingsyster Kirsten Dunst?



image137  image138


Nu tänker ni "Äsch, de där var väl inte ett dugg lika! Han har ju inte ens hår på huvudet!" men jag kan garantera att likheten finns där, även om den inte är övertydlig på just dessa bilder. Likheten infinner sig framförallt i tänderna och käkbenen, som självfallet inte syns på dessa bilder. För att bevisa att jag har rätt postar jag en länk till en av Smashing Pumpkins videor, där Kirsten Dunst faktiskt klippt sig korthårig och mimar till sången. Dessutom gör Alan Rickman en liten cameo, där han i rollen som Professor Snape även agerar bandmedlem i vissa klipp. Eller är det Clive Owen? Jag är inte säker. Kan vara någon slags hybrid mellan båda.
Tyvärr är videon inte till en av Smashings allra bästa låtar, men den är helt okej. Det är ändå inte i första hand låten utan likheten ni ska titta efter. Se klippet och avgör själv. Som sagt ska ni framförallt kolla efter tänderna och käkbenen/kinderna så förstår ni vad jag menar, förutsatt att ni vet hur Kirsten ser ut. 

Kommentarer
Postat av: Suffe

Är det bara jag som tycker att Kirsten Dunst inte är speciellt snygg utan snarare ser trött ut typ jämt? Hennes ögon är alltid sådär halvslutna typ.

2008-02-14 @ 00:59:36
Postat av: Suffe

Typ.

2008-02-14 @ 01:00:03
Postat av: Mallan

Tompi! Det här handlar inte om bär, men du har ju haft en liten serie om bortglömda hjältar eller nåt liknande? Jag ramlade över någonting och tänkte direkt på det/dig! Det är roligast om man går in via www.tmz.com och scrollar ner. Men här är direktlänken: http://www.tmz.com/2008/02/16/dont-feed-him-after-midnight/

Är inte HAN en bortglömd hjälte så säg? Jag blev så grymt nyfiken att se hur han ser ut nu...resultatet var väl ganska...tråkigt? Han såg inte helknäpp ut ju.

(För övrigt ganska kul, om du går in på länken, och ser "See Also" och vem de länkar till där...mouhihi)

2008-02-16 @ 18:03:03
Postat av: Jenny

i den där videon var han ruskigt likt sångaren i my chemical romance :O

2008-02-17 @ 09:42:53
Postat av: Tomas

Suffe: Ja, hon ser lite trött ut, och lite knarkig ibland också. Men hon är rätt snygg ändå.

Mallan: Åååh, jaa! Jag såg faktiskt delar av Gremlins häromdagen, och visst har du rätt - helt klart en bortglömd hjälte! Faktum är att jag för ganska längesedan faktiskt funderade på att skriva ett litet hyllningsinlägg till honom och Ralph Macchio, dvs Karate Kid-killen. De är dessutom, vill jag minnas, ganska lika? Men det kan jag ha fel om...

Jenny: Hmmm, ingen aning om hur sångaren ser ut i det bandet?


(nu, nån minut senare, efter lite snabbt googlande)

Du är inte ensam om att tycka så i alla fall! Läs: http://onthecouch.wordpress.com/2007/04/01/smashing-pumpkins-vs-my-chemical-romance/

Personen som skrivit det har länkat till exakt samma video, dessutom :)

2008-02-19 @ 14:30:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0