Lika som bär? Bah.

Ni som hängt med ett tag vet att jag ibland brukar köra lite "lika som bär". Det har varit lite ont om sådana nu på senare tid, så jag tänkte fuska lite idag genom att använda en länk jag hittade på en annan blogg. Tänkte dessutom att det var dags att kanske ta reda på vem jag själv är lik, så jag tog helt enkelt lite hjälp. Så, detta är resultatet:




Jag är alltså lik 7 tjejer och en "tjej". Jag tyckte att resultatet var oerhört sorgligt att se. Trots att det var en hel del snyggingar där vägrar jag tro att jag är lik dem, av uppenbara orsaker. Men eftersom det inte direkt var den bästa bilden utan en glansig bild av en svettig Tomas med flottigt hår med munnen full av turkiskt bröd så går det kanske att skylla på det. Jag gjorde därför om testet men tog en annan bild från mitt ringa urval. Resultatet?



En klar förbättring. Kändes lite manligare; inte minst kändes Depardieus näsa som ett kap. Jamie Bell anses av Sofia vara en snygging (även om bilden på honom är jätteful) och River Phoenix var väl snygg också på sin tid. Alla tjejerna ligger på plussidan och Humperdinck ger bara min varulvsteori från föregående inlägg ytterligare tyngd.

Men - jag vill ändå hävda att den här funktionen var ganska dålig. Särskilt likt var det väl inte... eller?
Hursomhelst tror jag att jag kommer välja mina framtida bär på egen hand hädanefter. Vem jag är lik får fortsätta vara ett mysterium.

Kommentarer
Postat av: Bek

Inte klaga! Om jag var jättelik Anna Paquin eller Jennife Love Hugetits skulle jag inte få något gjort. Jag skulle bara sitta hemma och titta mig i spegeln hela dagen. Sedan skulle jag gå ut och ragga på lesbiska tjejer.

2008-01-23 @ 20:09:20
URL: http://bek.blogg.se
Postat av: Tomas

Bek: Jag tänkte så också någonstans i början, men att stirra beundrande i spegeln fungerar bättre i teorin än i praktiken. Men absolut var det en liten tröst att det i princip bara var snygga tjejer. Det hade kunnat värre.

2008-01-24 @ 10:06:14
Postat av: Suffe

Det hade kunnat vara värre, Tomas. Du hade ju tillexempel kunnat ha en pojkvän som tycker du är lik JUDY GARLAND i kort hår. Tillexempel. (...)

Jag är annars nöjd med att ha hört att jag är lik Renée Zellwegger från mer än ett håll, något som jag inte ifrågasätter för då börjar de analysera för att sedan så småningom inse att de tagit fel.
:P
Nu ska jag uppdatera MIN blogg, tänkte jag.
Puss på gumpen!

2008-01-24 @ 12:35:03
URL: http://zoleon.webblogg.se
Postat av: Tomas

Haha, tänk om det vore så väl, Judy Garland var väl ändå snygg fram tills att hon knarkade ihjäl sig. Däremot är min flickvän lik JULIE ANDREWS i kort hår, när hon är med i Sound of Music. Det däremot hade varit värre... ;)

Japp, du är lik Renée!

2008-01-24 @ 15:41:30
Postat av: Elin

Hahaha! Det där var lätt dagens skratt. Jag fick en kille när jag gjorde det där, och jag tror Ylva sa att hon fick David Hasselhoff... =/

2008-01-24 @ 19:20:10
URL: http://eliste.blogg.se
Postat av: ylva

tack elin för påminnelsen. Jag försöker mest bara komma ihåg att jag dessutom var lik Beyonce :P (å nej jag stavade säkert inte alls rätt)

2008-01-24 @ 22:51:53
URL: http://[email protected]
Postat av: Suffe

Jaaa, jag kom ju på efteråt att jag skrivit fel namn. :P
Julie Andrews: Nej tack. Renée: Hellre.

Nu ska jag sova, är bajsigt trött.
Toodles!

2008-01-25 @ 00:14:42
Postat av: Tomas

Elin: Det var inte dåligt! Att som tjej bara få en kille tycker jag är riktigt bra faktiskt. Eller jag kanske inte ska jämföra mig med dig och Ylva?

Ylva: Oh, Hasselhoff och Beyonce - det bästa är ur två världar? :)

Suffe: Ja, visst kom du på det, helt på egen hand också... ;)

2008-01-26 @ 17:15:48
Postat av: Suffe

Bah! Jag gör allt på egen hand...utom tänker. Heh. :P
Nu ska jag fundera ut hur/var vi ska sätta upp min nya Logopedskylt i lägenheten. :D
Puss!

2008-01-27 @ 20:05:21
Postat av: matilda

haha... lustigt att du inte fick en enda som vara samma från match 1 och 2!
Westlife-killen var ju rätt lik faktiskt! :)

2008-01-27 @ 22:02:10
URL: http://mystiskt.blogspot.com
Postat av: lyol

jag fick i alla fall vara lik heath på en bild. lite sorgligt nästan men vad fan, han var ju grymt snygg. samt natalie portman, cate blanchett och scarlett. (ok, jag provade med 4 olika bilder och jag tänker inte säga vilka jag var mest lik.)

2008-01-28 @ 11:12:36
Postat av: Tomas

matilda: Jag låtsas som om jag inte såg det där du skrev om Westlife-killen helt enkelt. Det blir trevligare så.

lyol: Men, Natalie Portman är ju min drömkvinna typ. Och Cate och Scarlett är väl inte så dumt det heller. Men jag hade också fått såna bra resultat om jag bara orkat testa med lite fler bilder... det vill jag intala mig i alla fall.

2008-01-28 @ 12:32:37
Postat av: Suffe

"Jamen, Natalie Portman är min drömkvinna, men...du är min riktiga kvinna ju!"

Jag känner mig...hedrad. :P

2008-01-28 @ 16:45:51
Postat av: matilda

Jag skrev ju faktiskt att killen var lik DIG och inte tvärt om, hade jag skrivit tvärtom så hade jag förstått om du tagit det som en förolämpning... Men menade inget illa :D Ska du inte testa det en tredje gång, tredje gången gilt? :p

2008-01-28 @ 19:43:20
URL: http://mystiskt.blogspot.com
Postat av: Tomas

Suffe: Bra, gör det!

matilda: Hur ska det kunna vara bättre, egentligen? Problemet är inte vem som är lik vem, utan det faktum att vi kanske är lika! :)
Vi får se, kanske, KANSKE gör ett tredje försök. Om det blir publikation är en annan fråga...

2008-01-31 @ 11:55:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0