VM i nyhetstorka

Under somrarna brukar tidningar och tv lida av nyhetstorka, och bortser man från tveksamma val i Zimbawe, FRA och fotbolls-EM får man väl lov att påstå att det är nyhetstorka även denna sommar. Inte minst kvällstidningarna är drabbade av detta fenomen.

Tur då att allas vår favoritlokaltidning, Piteåtidningen, alltid håller måttet. Där blir det aldrig nyhetstorka, utan det finns alltid massvis av intressanta läsvärdheter. Jag är med andra ord en lycklig ung man som har nöjet att tillbringa sommaren i just Piteå med Piteåtidningen till hands, och än lyckligare är jag eftersom jag har tillgång till en scanner. Jag ska härmed bjuda på ett litet smakprov om vilken nyhet som är den största snackisen i stan just nu. Håll i hatten!


 

Piteåtidningen


Tänk om det skulle hända i Stockholm! Då skulle det minsann bli liv i pressen! Men eftersom "vi i Norrland" inte intresserar er där nere, når dessa nyheter inte er. Rätt åt er! Lev i er okunskap, hoppas ni skäms!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0