Långfredagen

Idag är det långfredagen, vilket innebär att dagens inlägg kommer att vara extra tråkigt. På långfredagen är nämligen allt roligt förbjudet, vilket vi i vår familj är väldigt noga med. Världsliga ting som bio, kortspel, Mariokart, god mat, musik eller allmänt trevligt sällskap är med andra ord således förbjudet och istället brukar vi, i enskildhet, titta på inspelade avsnitt av Kvinnofängelset eller buskis med Stefan och Krister hela dagen - allt för att påminnas om vilket lidande Jesus genomled denna dag för ett antal år sedan. Därefter äter vi en kulinarisk måltid bestående av "Blojta" (och vet ni inte vad det är - grattis) och oblater. Det faktum att jag sitter vid en dator idag är i sig en synd, men eftersom jag sitter på en oskön stol vid en dator som tar cirkus en halvtimme bara att starta, anser jag syndandet i sin ordning. Dessutom använder jag min, och er, dyrbara tid till meningslöst dravel, vilket också är ett steg för att påminna om lidandet.

Ett påskkort ska ni dock få, men eftersom detta är långfredagen, gjorde jag det fult med flit. I paint. Eller så brister mina estetiska egenskaper något; det beror lite på ens utgångspunkt. Men sjäva idéen med kortet är ändå snodd så det gör inget. Jag hittade bara inte originalbilden.

image154

Så, passa på att ha en glad påsk, men se till att det inte blir för roligt. Det är trots allt långfredag idag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0