Post-schlagerdepression

Nu är den absolut jobbigaste tiden på året. Att vädret inte kan bestämma sig med minusgrader, slask, snöstorm och solsken om vartannat har ingenting med saken att göra, utan jag pratar om något mycket värre. Jag pratar om post-schlagerdepressionen som alltid brukar infinna sig så här års. Och nej, jag är ingen schlagergud på något sätt, så jag sörjer på intet sätt att schlagertävlingarna är över för den här gången. Det jag sörjer är istället det fenomen som alltid brukar uppstå veckorna, ja månaderna, efter att schlagerfinalen ägt rum. Det är alla schlagerlåtar som spelas KONSTANT på radio och tv. Detta hade varit okej om det faktiskt var möjligt att undvika att höra dessa låtar, men det gör det inte. Som igår exempelvis, då jag åkte en tre timmars bussfärd mellan Piteå och Umeå, hade busschaufförren på radion. Enligt mina uträkningar spelar de Linda Bengtzing 3 gånger per timme, Charlotte Perrelli 3 gånger per timme, Sanna Nielsen 2 gånger per timme och andra okända schlagerlåtar ett par gånger till. Dessutom kröner man detta med att spela Linda Bengtzings GAMLA schlagerlåtar. Tack busschauffören, det var snällt. Jag ser för övrigt fram emot sommaren då jag kommer jobba utomhus med en fickradio som bara får in RIX. Yes!

image155


Och på tal om något helt annat. Varför står det ofta på skyltar att man ska stänga dörren efter sig? Är inte det ganska logiskt att om man ska stänga en dörr, så gör man det efter man gått igenom? Eller finns det personer som faktiskt stänger dörren innan de öppnar den och går igenom, så att man faktiskt måste skriva ut hela meningen? Och finns det, på allvar, folk som verkligen stör sig på denna skylt, eller är det bara jag som är ovanligt störd och kan irritera sig på såna här banaliteter?

Uppd: Jag brukar ju ofta hylla bortglömda hjältar på den här bloggen, och när det ändå är schlagertema så måste jag ju bara länka till den här fantastiska nyheten . Vilken hjälte, vilket hjältedåd! Tänk om det fanns flera sådana modiga människor...


Kommentarer
Postat av: Peter

angenämt tomas, här kommer en kommentar på måfå från mig. för att relatera det till det du skriver om, kan jag säga att jag också upplever ett post-trauma. elitserien är nämligen slut iom att aik åkte ur, så då tänkte jag tagga igång o spana in lite nyförvärv till aik... några klick senare hamnar jag vid en komisk länk.. kanske bara jag som är trött, men gör denna musik en taggad eller är det fel på mina musiköron?
http://youtube.com/watch?v=06b9ARRtuNE

2008-03-26 @ 23:07:39
URL: http://www.starmate.se
Postat av: Tomas

Trevligt med kommentarer på måfå, har varit lite tomt med sådana på sista tiden. Elitserien tog ju slut för längesen, redan innan slutspelet började tack vare att Luleå inte klarade pressen.
Musiken var oerhört vacker för övrigt! Speciellt gillade jag "rap-partiet" mot slutet. Däremot skulle jag vilja påstå att de gjort en väldigt uppenbar och taskig låtstöld, i och med att de totalrippat "nanananananananananananana" från Batmanthemet som jag hade i tidigare inlägg...

2008-03-27 @ 10:19:39
Postat av: matilda

De spelar visa låtar på tok för ofta. Andra låtar spelar de aldrig alls! GRRRRRR.... Det var länge sedan jag hörde någon låt med the Coral, Pendletones eller för den delen Pandora och Herbie på radio...

2008-03-29 @ 11:53:49
URL: http://mystiskt.blogspot.com
Postat av: Tomas

matilda: Och när hörde man senast Djurens Brevlåda på radio...? Oavsett radiokanal, alltså.

2008-04-01 @ 13:22:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0