Nationalist? Javisst!

Eller nja, kanske inte riktigt i vanliga fall, men på en viss punkt är jag faktiskt det. Bortsett från speciella tillställningar som fotbolls-VM och liknande då det är "okej" att vara nationalist i Sverige, så är jag det absolut när det kommer till tv-tittande. Vad menar jag nu med det här? Jo:





Jag borde egentligen inte behöva motivera mig ytterligare. Det är rent vedervärdigt att höra Pippi på engelska, kort sagt. De har tryckt in alldeles för många ord i melodin och till råga på allt dessutom ändrat det. Och den där lilla "versen" som något äckligt barn sjunger? Wtf? Att det är en tant som sjunger den istället för Inger Nilsson gör ju inte saken bättre heller. Och visslandet är ju inte ens i takt. Men det är inte själva låten som är det värsta. Eller vad sägs om den här scenen?




En av mina favoritscener egentligen. Man blev helt enkelt extremt sugen på allt godis - allt såg så färggrannt och äkta ut, mycket tack vare de där glasburkarna. Eller okej, när de där ungarna käkar upp allt godis sen blir man förstås jätteäcklad, men ändå. Problemet med den här scenen på engelska är framförallt Pippis obehagliga röst. Nej, en tant på 60-talet som ska härma en liten tjej med röda flätor och har en extrem Lilla-huset-på-prärien-röst fungerar helt enkelt inte särskilt bra. Tyvärr.

Kommentarer
Postat av: Lotta - Din lokala bästis

Vad är det här? Hahahaha. Hur kunde de göra en så vedervärdig remix på låten? Låter som smurfarna på crack.

2008-05-11 @ 22:09:57
URL: http://www.originallotta.blogg.se
Postat av: Anna

Tomas, nu sitter jag och skriver uppsats. Med andra ord: jag behöver saker att slösa bort tiden på! Tycker att det var länge sen du skrev ett inlägg nu.. (Ps. Är allt bra? Hoppas det.)

2008-05-16 @ 16:15:49
Postat av: Matilda

Grr... har sagt det tidigare och säger det igen, tv-program skall icke dubbas!

2008-05-18 @ 16:23:53
URL: http://mystiskt.blogspot.com
Postat av: Tomas

Lotta: Antingen det, eller Julie Andrews med helium som backas upp av en jobbig skitunge direkt tagen från Lilla huset från prärien.

Anna: Allt är fint, och eftersom detta är en "pluggvecka" även för min del så har jag redan uppdaterat, som du kanske märkt. Lycka till med uppsatsen!

Matilda: Ja, varför gör man så? Barnen blir ju helt desillusionerade. Tänk om man växt upp i exempelvis Spanien... huvva! Speciellt eftersom det verkar vara ungefär 3 olika personer som gör alla röster till allt.

2008-05-19 @ 14:15:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0