Utmaningen

Jag har blivit utmanad av Bek och kan naturligtvis inte säga nej till ett sådant här påfund och svarar därför snällt.

Rules:
* Länka den som utmanat dig och sätt in dessa regler på din blogg.
* Berätta 7 saker om dig själv, både alldagliga och knäppa.
* Utmana 7 st i slutet av inlägget genom att nämna deras namn och länka till dem.
* Låt dem få veta att de har blivit utmanade genom att lämna en kommentar i deras blogg.

1. En gång när jag var yngre (dock inte tillräckligt mycket yngre för att det inte ska vara pinsamt) började jag nästan gråta när min bror tog alldeles för mycket Oboypulver i förhållande till mjölken. Jag vet inte varför, men det var väldigt upprörande att se att hur han totalt ignorerade de rekommenderade måtten och istället tog 5-6 rejält rågade teskedar till mitt stora förtret. Mina protester gjorde naturligtvis bara att han på storebrorsmanér hällde i ytterligare oboypulver med ett ondskefullt hånleende för att retas. Det var en tuff barndom man hade på min tid. 
2. Jag har en inåtnavel som är ganska rymlig. Jag får dock aldrig navelludd, vilket är synd, för det verkar roligt att pilla bort sådant. Jag avundas min lillasyster (jag ber om ursäkt för den outningen, förresten...)
3. När jag är riktigt rastlös brukar jag ibland leta fram någon av Sofias bh:ar, hålla den framför ögonen och springa omkring och ropa "heeeeeeeeelp meeeeee" samtidigt som jag flaxar med armbågarna. Ja, detta är helt sant, men nej, jag brukar bara göra denna imitation av Flugan när Sofia är hemma (kanske inte lät särskilt mycket bättre trots allt...)
4. Jag är vinnare av 2003 års stänkare.
5. Vid fem års ålder hade jag brutit nyckelbenen fyra gånger, två gånger på vardera nyckelben, på följande vis: Första gången var när jag föddes. Andra gången var när jag och mina två äldre syskon åkte rutschkana på en madrass nerför min säng. Det var lite läskigt så jag velade lite för länge, varpå min oboyslukande storebror tappade tålamodet och knuffade ner mig. Tredje gången var efter att jag ramlat i en skateboardramp som var cirkus en meter hög som jag och min kusin sprang på (nej, jag var inte skejtare då heller). Fjärde och sista (?) gången flög jag in i husgrunden efter att ha halkat på en isig snöhög. 
6. Varje gång Micke Rickfors låt Vingar spelades på radio eller tv då det begav sig blev jag alltid extatisk och rockade loss som en galning och "sjöng med", det vill säga var något i stil med "Vingapengarna! Vingapengarna!". Rock'n'roll blev aldrig tydligare än så under åttiotalet.
7. Jag tycker inte om Brynäs. Jag vet inte varför; jag gör det bara inte.

Jag utmanar:
Sofia
Jenny
Jo-Hanna
Robin
Lotta
Elin
Elin 2
+ alla eventuella frivilliga

Däremot orkar jag inte skicka iväg kommentarer till er.

Kommentarer
Postat av: ylva

Är inte oboy incidenten väldigt likt något i början av Fucking Åmål? Tycker isf du borde kräva lite ersättning för snott minne. För övrigt var du även utmanad på min blogg. Dock iddes jag inte skicka ut något meddelande om det utan trodde i min naivitet att du läste min bloggg?! Min utmaning såg dessutom lite annorlunda ut då jag vägrar delta i etablisemangets bajstävlingar/kedjebrev etc. Dessutom: kommer upp till Umeå den 13e nov. Antar att du och Sofia som vanligt är upptagna, men om inte är ni varmt välkomna att dela i diverse festligheter hos Micke och Robin fredagen den 14e nov. Shit kanske världens längsta kommentar. Pris? :)

2008-11-03 @ 22:29:17
URL: http://ylvson.blogg.se/
Postat av: Elin

Oh no. Jag tror att jag redan har gjort den här en gång. Slipper man då?

2008-11-03 @ 23:05:28
URL: http://eliste.blogg.se/
Postat av: Tomas

Ylva: Ja, det var sannerligen en lång kommentar men det är ju bara desto trevligare! Ja, faktiskt, Fucking Åmål snodde vår grej, men där drog de saker till sin spets. Jag hällde inte ut oboyen utan nöjde mig med att vara arg och gråta. Inte lika coolt förvisso. För övrigt tycker jag att det är bra ifrån dig att bojkotta liknande kedjegrejer, men ja, jag är en dålig människa. Festligheter hos M&R låter förträffligt trevligt, men tyvärr har du rätt i att både jag och sofia är upptagna, ty vi är båda på praktik i Piteå respektive Lund. Bajs för det.



Elin: Man slipper i vilket fall som helst. Ingen annan verkar ändå ta sin utmaning på allvar, bortsett från Sofia. Det borde vara ett tecken på att det finns hopp för världen och dess omdöme om kedjebrevsliknande påfund :)

2008-11-05 @ 14:26:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0