Krang och jag

Denna bild på den skurkaktiga Krang i Turler får representa mig de senaste veckorna...



... och detta av följande anledningar:

- Jag har mer eller mindre varit en vandrande hjärna den senaste tiden. Det mesta av tiden har gått ut på att plugga plugga plugga och jag har antagligen pluggat mer historia nu under de senaste veckorna än vad jag pluggade totalt under hela svenskaperioden, dvs två år, vilket antingen betyder att historian kräver mycket tid eller att svenskan krävde knappt någon tids alls. Antagligen ligger det något i båda delarna. Detta har medfört att även när jag inte pluggar har jag konstant haft Valdemar Atterdag och Gustaf II Adolf med flera i huvudet.

- Idag skrev jag en tenta, vilket bestod i ett konstant skrivande från klockan 9 till halv 4 och skavsår på långfingret och kramp i hand och armbåge. Det kändes väldigt bra, fram tills saker skulle jämföras med det danska riket och  jag var ute och cyklade i  sisådär tre fjärdedelars A4. När jag lämnat in tentan och insett att jag skrivit fel såg jag lika ondskefull ut som Krang ovan.

- Eftersom jag nu, lite ödmjukt, kan allt i historieväg och är närmast allvetande hade jag tänkt bli ond och erövra världen. Det kan också liknas med Krang.

- Jag är ganska lik honom? Åtminstone min frisyr. Jag är alltså i desperat behov av klippning nu.

- Igår morse råkade jag på något sätt stöta till ena tanden så den blev alldeles spetsig och  nu skär den sönder tungan eftersom jag inte kan låta bli att "gnida" tungan mot där. Titta på bilden, notera Krangs spetsiga tänder och tänk hur ont han måste få i tungan hela tiden. Och i tandköttet när han biter, för den delen. Stackarn.

- Jag har långa ohygieniska armar enligt Sofia (fråga inte). Detta verkar även Krang ha.

- Krang har en ganska instabil röst. Sofia, logoped som hon snart är, har på senare tid börjat klaga allt mer på att jag fortfarande får såna där målbrottsskärningar då och då.. Med andra ord; min röst är också instabil. Hon påstår att jag inte använder stödet tillräckligt, men jag vet bättre; jag håller naturligtvis på att genomgå en metamorfos till att bli Krang himself.

- Efter att haft metodövning i Engelbrektsupproret är det ganska svårt att inte dra parallellen mellan Bror Hjorts lätt nationalistiska staty av Engelbrekt och bilden på Krang. Den knutna näven symboliserar maktkampen! Tyvärr hittade jag ingen bild av statyn, men tro mig, likheten är där!


Nu blev jag trött. Hej.

Kommentarer
Postat av: Kotte

Långa ohygieniska armar... hur går det ihop?

2008-10-10 @ 17:50:47
URL: http://enkottestankar.blogg.se/
Postat av: Lotta

hahahahaa! har du snott mitt klipp? krang = kung. du = tjuv. hörde förresten om megaman?

2008-10-10 @ 17:56:15
Postat av: Suffe

Haha, noooo...!! Ska jag bli den där äckliga roboten som Krang lever i då hade du tänkt?! Jag passar nog inte i sådana glasögon...och röda kallingar utan byxor har alltid passat mig ganska illa.

Du HAR lite instabil röst, vi ska träna sen när jag läst röstmomentet :) (men du är söt ändå!)

Smisk!

2008-10-10 @ 21:13:09
Postat av: ylva

jag träffade din kompis Stina ikväll :)

2008-10-11 @ 02:22:26
URL: http://ylvson.blogg.se/
Postat av: Tomas

Kotten: Fråga Sofia. Jag vet inte.



Lotta: Japp, jag snodde klippet du hittade på youtube. Jag är ond! Och megaman är skitgrymt! Du får komma hit och spela!



Suffe: Ehh... nej... det var inte alls... min plan... eller så... ehmm... fast är du säker på att du inte skulle klä dig i röda kalsonger?



Ylva: Ja, jag fick ju det vackra smset! Tyvärr kunde jag inte svara då, slut pengar på mobilen.

2008-10-13 @ 16:26:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0