Hyllning till de bortglömda, del XXI

Det kan hända att jag är övertrött och tycker saker är oproportionerligt roliga för tillfället, men klippet jag visar nu är verkligen hysteriskt kul i mina ögon. Klippet visar två stycken kvinnliga triatlontävlande som verkligen kämpar för att ta sig i mål. De sliter som djur. På samma gång som det är ohyggligt jobbigt att se på, är det samtidigt ofantligt roligt - när man är övertrött, i alla fall. Hursomhelst: Sian Welch och Wendy Ingraham är två bortglömda hjältar. Se själva!


Man får ha lite överseende med den amerikanska speakern...


Jag är full av beundran. Se hur de sliter! Benen är som spagetti och de kan verkligen inte springa, men ändå kämpar de så hårt. Tankarna bär oundvikligen till Monty Pythons sketch silly walks , men framförallt är det kvinnornas kämpaglöd jag gillar. De ger sig aldrig och offrar nästan liv och lem - för en fjärdeplats! Det ska jag komma ihåg nästa gång jag tar en liten löptur och börjar sakta ner för att det sticker lite i magen.

Nu har visserligen över 325,000 personer sett det där klippet, så man kanske kan ifrågasätta hur pass bortglömda de är, men jag passar på att lägga in dem nu på listan innan jag ångrar mig. Vilka kämpar!

Hyllningslistan:
1. Andrew Ridgeley - den andre killen i Wham!
2. Rafael - den fjärde Turtlen
3. George Lazenby - den bortglömde Bondhjälten
4. Timothy Dalton - den andre halvt bortglömde Bondhjälten
5. Bruce McGill - MacGyvers andra vän som inte är med riktigt lika mycket som Pete Thornton
6. Ron Perlman - Birollsinnehavaren med underbett och magisk röst
7. Astrid Lindgrens bortglömda verk - Pippi i alla ära, men nog är Stig, Barbro, Gullpian och Berit också hjältar?
8. Michael Newman - Den fule livräddaren
9. Jim Corr - Brorsan till The Corrs-tjejerna
10. Eva Ulvby, Berit Hofling, Ebba Beckman och Johanna Hermann Lundberg - Urcoola hjältinnor som levererar i alla tider.
11. Monica Forsberg - När-du-hör-detta-ljud-är-det-dags-att-vända-blad-kvinnan
12. Oskantshyvlarna - De som offrar sin egen ostbit för att jämna ut osten för andra
13. David Prowse - Mannen bakom Vaders mask
14. Hjördis - Kvinnonamnet som inte har namnsdag den 4e mars
15. Adam West - Den riktiga Batman med de snygga ögonbrynen
16. Andreas Ravelli - Thomas brorsa som var grym på fotboll men som ingen minns annat än som "Thomas brorsa"
17. Jenny Kallur - Sannas syster som springer skitsnabbt. I onödan?
18. Björn Gustafson - Den riktiga Björn Gustafson som förgyllde barndomen
19. Pigall - Chokladkakan som ingen verkar äta
20. Daniel Baldwin - Den bortglömde och lite fetare Baldwinbrorsan
21. Sian Welch och Wendy Ingraham - Spagettikvinnorna som kröp i mål

Kommentarer
Postat av: Suffe

Var det DÄRFÖR du skrattade som en galning igår kväll när jag låg och pluggade? :D Jag började bli lite orolig över din mentala hälsa ;)

Nu tenta. :|

Puss!

2008-09-26 @ 08:18:30
URL: http://zoleon.webblogg.se/
Postat av: Suffe

Nu vet jag för övrigt vad badskum är bra till: SKÄGG resp AFROFRILLA! :D Nu kan jag aldrig bada mera utan att ha badkaret fyllt med skum ;) Puss!

2008-09-26 @ 16:54:53
Postat av: Lotta

Har en fantastisk bild på dig på min blogg. Mycket sevärd!

2008-09-28 @ 17:21:45
URL: http://originallotta.blogg.se/
Postat av: Tomas

Sofia: Jaa, det var därför. Och jag kan intyga att jag var övertrött, klippet var inte alls lika kul längre. Men ändå lite.



Lotta: Skönt att jag alltid framställs så vackert där! ;)

2008-09-29 @ 17:50:19
Postat av: Astronauten

Hej! Jag undrar om du skulle kunna tänka dig att ägna en minut åt att vara supersnäll mot mig och rösta på mig i den här fototävlingen



http://microsites.nokia.se/6220/index.php?thanks=1#/grid/1/-1/votes/5185986



Vore hur snällt som helst och det skulle göra mig jätteglad! :D



PS. Du kan även vinna en fräsig mobiltelefon när du röstar :)

2008-09-29 @ 17:53:25
URL: http://astronautenochfrank.blogg.se/
Postat av: Alina

Tycker du att Prins Philip och Orlando Bloom är lika? Säg vad du tycker!

2008-09-29 @ 17:54:19
URL: http://emmiealina.blogg.se/
Postat av: Alina

Tycker du att Prins Philip och Orlando Bloom är lika? Säg vad du tycker!

2008-09-29 @ 17:54:40
URL: http://emmiealina.blogg.se/
Postat av: Tomas

Astronauten: Nej, det tänker jag inte göra. Jag ska offra min minut till pillande i naveln istället.



Alina: Jo, det tycker jag. Jag nämnde det till och med i ett inlägg för sisådär 2 år sedan.



(jag älskar att vara dryg ibland)

2008-09-29 @ 22:35:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0