Roliga vitsar om en döskalle

Jag är lite fundersam. Jag kollade precis vad folk använder för sökord när de hittar till min blogg. Resultatet blev ganska... intressant. Här är ett axplock över vad folk sökt på för att hitta hit:

"Vuxenblöjor"
"Blogg om vuxenblöjor"
"Modetips"
"att få gå till sängs var förr ett vanligt straff för barn"
"det var förnedrande att behöva gå till sängs"
"angry old lady"
"roliga vitsar om en döskalle ?"
"thomas hjälte"
"david och malin watson"
"hur man målar hjältar"
"http://pluppfisk.webblogg.se"
"Andreas var en tönt"

Jag kan inte låta bli att tycka det är ganska roligt att folk hamnar på just denna sida när man letar efter "roliga vitsar om en döskalle ?". Däremot tror jag inte att personen ifråga blev säkert nöjd med vad han/hon hittade. Och denna fascination för vuxenblöjor förstår jag inte heller, ej heller varför google hänvisade hit efter en sådan sökning, men samtidigt tycker jag att en blogg om vuxenblöjor låter... fascinerande. Sedan kan man också fundera över hur folk egentligen söker. Varför skriva in en hel adress i google, till exempel? Måste ha varit pappa som gjort det.

Och nu, som ett försök till marknadsundersökning och att femdubbla besökarantalet från google - vuxenblöjor!



Kommentarer
Postat av: Lina Pop

Måste bara säga TACK. Jag har länge undrat hur man sätter på sig de dära vuxenblöjorna. Men nu kan jag sluta undra. TACK Tomas.

2009-04-28 @ 12:00:57
URL: http://gudlivetochdonlina.bloggie.se/
Postat av: Tomas

Varsågod, det var delvis för din skull! Själv tycker jag dock att instruktionerna snarare förvirrar än förklarar. Hur gör personen på bilden egentligen? Och måste man ha hjälp av en annan person för att ta på sig blöjorna? Det känns inte riktigt helt optimalt...

2009-04-28 @ 12:46:04
Postat av: lyol

åhh, men jag hade kunnat berätta, sånna där får jag ha hand om hela sommaren. det finns även sånna som man bara behöver dra upp...

2009-04-28 @ 13:08:39
URL: http://lyol.blogg.se/
Postat av: Lotta

jag skulle vilja ha ett helt inlägg om att Andreas var en tönt.

2009-04-29 @ 09:33:26
Postat av: Suffe

...vart tog dödskalleskämten vägen?! :|



Haha för övrigt. :D

2009-04-29 @ 12:43:35
Postat av: Tomas

lyol: Åh, berätta mer! Det finns nog massor av kunskap kring ämnet som bara ligger orört.



Lotta: Vi får se, det kanske kommer. Jag tycker det känns lite billigt att bara skriva elaka saker i en blogg så jag tror jag undviker det. Å andra sidan ser jag ordet "tönt" som en komplimang, så jag återkommer i frågan!



Suffe: Hmmm, jag kan inga döskallevitsar, speciellt eftersom vitsarna ska vara om en specifik döskalle. Men jag gör ett halvhjärtat försök.



- Vad ropade den arge mobbaren till Kalle?

- Dö 'skalle, dö!



Nu tänkte jag gå till skamvrån ett tag.

2009-04-29 @ 20:29:30
Postat av: Matilda

Tänkte hjälpa dig att mångdubbla googlingsbesökare på din blogg:

- strykjärnsfunktioner utan ånga

- får man borra i element?

- åt dom nektariner på stenåldern?

- bästa restaurangen med makedonsk mat i Örnsköldsvik

- Musse Pigg i Uppåkra (den tycker jag du ska bildgoogla faktiskt! :D)



Nu ska jag nog återgå till transkribera intervjuer innan jag får fler "snilleblixtar". Säg gärna ifrån om du får några roliga googlingar av ovanstånede rapakalja :D

2009-05-05 @ 10:59:11
URL: http://mystiskt.blogspot.com
Postat av: Tomas

Haha, tack för tipsen. Folk googlar på lustiga saker. Däremot vet jag inte om jag faktiskt vill ha fler besökare. Svårt att se vitsen med besökare när man inte har något vettigt att säga :)



Lycka till med transkriberingen, även om jag gissar att du är klar med det sedan länge nu :)

2009-05-14 @ 12:48:02
Postat av: Maria

Jag hittade hit när jag bildgooglade midsommarstång. Inte kunde jag ana att det skulle leda till att jag maniskt skulle läsa alla tidigare inlägg från dig... Men så så blev det och jag har skrattat gott! :-)

Tack för det!

//Maria

2009-06-04 @ 13:28:04
Postat av: Tomas

Maria: ALLA tidigare inlägg? Oj.



Men jag tar tacksamt emot smicker och tackar ödmjukt tillbaka, även om det tog ett tag att hitta din kommentar :)

2009-06-11 @ 01:00:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0