Hyllning till det bortglömda resultatet

Omröstningen om vilken av de 30 bortglömda hjältarna som skulle hyllas en extra gång avslutades för mer än en vecka sedan, men på grund av lathet att jag har så mycket annat för mig i mitt liv just nu så har jag inte brytt mig haft tid med att redovisa resultatet.

Efter intensivt röstfuskande röstande har följande resultat uppnåtts:

Vilken bortglömd hjälte bör hyllas en extra gång?

Totalt antal röster: 79
Bortglömda hjältar % #
Rafael (R) 29.1 23
Hönsmammorna (6) 26.6 21
David Prowse (DP) 8.9 7
Ostkantshyvlarna (O) 6.3 5
Sixten (S) 3.8 3
Andrew Ridgeley (AR) 3.8 3
Björn Gustafson (BG) 2.5 2
Adam West (AW) 2.5 2
Astrid Lindgrens bortglömda verk (ALb) 2.5 2
George Lazenby (GL) 2.5 2
Ringo Starr (RS) 1.3 1
Familjefäder (F) 1.3 1
Katrin (K) 1.3 1
Monique, Luc, Alain och gonggongkillen (MLA) 1.3 1
Sian Welch och Wendy Ingraham (SWo) 1.3 1
Daniel Baldwin (DB) 1.3 1
Jim Corr (JC) 1.3 1
Michael Newman (MN) 1.3 1
Ron Perlman (RP) 1.3 1
Monica Forsberg (MF) 0.0 0
Orginalteliapappan (7) 0.0 0
Michael Collins (MC) 0.0 0
Lolo (och Lala) (L(L) 0.0 0
Pigall (P) 0.0 0
Jenny Kallur (JK) 0.0 0
Andreas Ravelli (5) 0.0 0
Hjördis (H) 0.0 0
Fröken Ur-brudarna (FU) 0.0 0
Bruce McGill (BM) 0.0 0
Timothy Dalton (TD) 0.0 0

Som resultatet visar har alltså 79 röster lagts, men det är knappast 79 individer som röstat utan snarare ett fåtal som röstat flera gånger. Å andra sidan är detta ingenting som går emot reglerna utan visar bara på dessa individers starka vilja att hylla sina hjältar. Ett stort tack till dem!

Hursomhelst utkristalliserade sig ganska snabbt två huvudfavoriter: dels den tystlåtne turteln Rafael, dels de uppoffrande hönsmammorna. Till sist knep den rödbandsklädde gaffelkämpen förstaplatsen med en hårsmån, och vi kastar naturligtvis våra extra hyllningsstrumpor på honom!

Men! Det finns förstås en oväntad twist på hela den här omröstningen. Hela listan handlar ju om bortglömda hjältar, och att vinna en sådan omröstning tyder ju på att man kanske har sina fans ändå. De verkligt bortglömda hjältarna är emellertid de som inte fick en enda röst! Med andra ord - idag skriver vi hjältedikter och sjunger sånger till följande verkligt bortglömda hjältar:

Monica Forsberg
Originalteliapappan
Michael Collins
Lolo och Lala
Pigall
Jenny Kallur
Andreas Ravelli
Hjördis
Fröken Ur-brudarna
Bruce McGill
Timothy Dalton

Kommentarer
Postat av: Anna - nästan lika bra som mamma på betapet.

Helt rätt Tomas! Vilken intressant vändning! Jag röstade ärligt nog bara en gång, men den rösten tycker jag väger tungt! Den som jag röstade på vann nog egentligen.

2009-12-09 @ 22:18:20
Postat av: Lotta

vilken twist! jag vet inte hur jag ska reagera, men det blir med en dikt till pigall



pigall,

du är ball

och snyggt namn har du med.

kan man få äta dig med sked?

2009-12-10 @ 16:44:45
URL: http://blogg.vk.se/lotta
Postat av: Tomas

Alla röster är viktiga, om man så bara röstat en gång eller om man röstat 23! Men visst var det en fiffig twist? Självaste M Night Shyamalan blev nog lite impad, tror jag.



Och en oerhört tjusig dikt, Lotta. Sådana uppskattas! Du har ytterligare 29 hjältar att dikta till, dessutom...

2009-12-10 @ 19:34:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0