Bikini Zombie Slayers

Den här trailern väcker oundvikligen en del tankar inom mig. Jag kan på ett fördomsfullt sätt nästan se framför mig hur  ett gäng förvuxna tonåringar i 30-årsåldern suttit vid ett avlångt bord någonstans i Japan och funderat på nya spelidéer som man kan satsa vidare på. Målgruppen var, föga överraskande, tonårskillar från 15 år och uppåt.

- Hörni grabbar! Jag har en galen idé! Vi tar och gör ett riktigt slafsigt spel med mycket våld!
- Ja, bra idé! Det låter som en ny och fräsch idé. Vad ska man döda? Monster? Insekter?
- Nejnej, bättre upp! Jag tänker något helt radikalt! Vi ska ta en hel stad och förvandla alla invånare till zombies!
- Wow! Smart! Killar gillar ju zombies. Bra tänkt!
 - Japp! Och jag har fler idéer. Ni vet såna där typiska japanska mangafigurer med spretiga frisyrer?
- Ja?
- Skit i såna! Det är passé! Vi ska göra en sexig ripoff på Buffy och köra på brudar i minimala bikinis som slaktar zombiesarna med såväl ninjasvärd som kulsprutor. Lägg på lite sexiga stön när de slåss också och ständiga sexanspelningar så har vi ett fungerande koncept. 
- Coolt värre! Och vet ni vad vi kan göra för att få det ännu ballare? Vi slänger på en cowboyhatt på en av brudarna så vi kan lansera till staterna också!
- Sktibra! Då har vi allt vi behöver. Vad ska spelet heta?
- Enkelt. Onechanbara: Bikini Zombie Slayers såklart.
- Sweet.

 


0:28 ... "You want a piece of my what!?"  

Vilken miss. Det borde ju såklart vara "You want a piece of my hat". Vem skulle inte se cool ut i en sån där?

Kommentarer
Postat av: jenny

jag tycker verkar som att det inte händer speciellt mycket i spelet. förutom tjejernas stön förstås... vart är alla zombies?

2009-02-05 @ 20:07:44
Postat av: Bek

Var det inte det Janis Joplin sjöng - "take another little piece of my hat, now baby".

Jag såg henne aldrig i bikini så hon var nog zombie.

2009-02-08 @ 08:20:14
Postat av: Tomas

jenny: Vill du verkligen ha mer zombies? Om jag inte missminner mig så tycker du fortfarande, efter flera år, att de där zombieliknande varelserna i Zelda är jätteläskiga... :)



Bek: Det är mycket möjligt att det stämmer. Erma Franklin, som sjöng originallåten, har jag heller aldrig sett i bikini. Hon var nog också zombie.



Lite väl många som är zombies med den logiken, i och för sig? Får tänka över det där.

2009-02-12 @ 23:32:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0