Var håller föräldrarna hus?!

Det roligaste med att läsa nyheter på internet är att folk nuförtiden får kommentera nyheterna. Min bror gjorde mig för ett tag sedan uppmärksam på att det alltid, oavsett vad nyheten handlar om, är någon som kommenterar något i stil med "... och var är föräldrarna?". Det spelar absolut ingen roll om nyheten handlar om att rattfylleriet i Sverige ökar eller att en 34-årig man i Smygehuk har rånat en korvkiosk; felet är ändå alltid att föräldrarna inte håller koll på sina barn. Det är roten till all ondska, eller åtminstone roten till alla problem vi har i dagens samhälle. Att redan de gamla grekerna klagade på hur ohyfsade och oartiga "dagens ungdom" var är inte särskilt intressant, utan det är just i dagens samhälle som föräldrarna verkar ha tappat greppet, att döma av alla dessa kunniga kommenterare. Läs valfri nyhet på aftonbladet som genererat ett antal kommentarer så kan jag nästan garantera att det finns någon som tar upp problematiken kring oansvariga föräldrar.

Med detta i färskt minne tycker jag därför att denna nyhet är fantastiskt underhållande. Det handlar om att en man från Sorsele fått sin bil nerkissad. Allan, som mannen heter, tror att urinerandet beror på att han skrivit ett blogginlägg om just föräldraansvar, och att det då är ungdomar som kissat i hans bil som någon slags hämndaktion.

Några frågor:
- Hur kan man vara så säker på att det är just ungdomar som kissat i bilen?
- Varför skulle ungdomarna vilja kissa i bilen för att föräldrarna kritiserats i en blogg?
- Varför lämnar man bilen olåst vid en högstadieskola med elever vars föräldrar är oansvariga?
- Varför tar han med fingrarna där kidsen trots allt har kissat?
- Är det bara jag som börjar tänka på vinbärsgelé när jag hör ortsnamnet Sorsele, som för övrigt låter rätt ballt? (vill även tillägga att jag är högst medveten om att det uttalas sårrsele och inte sårsele´, om nu någon trodde det)

... och viktigast av allt:

- Var håller föräldrarna hus!?


Denna grabb kanske kissade i Allans bil? (det jag fick upp av att bildgoogla "urinera")


Notera att jag på intet sätt tycker att det är rätt att kissa i folks bilar. Det är äckligt, dumt och väldigt onödigt. Dessutom är det farligt att röka vilket busen/busarna verkade ha gjort. Jag tycker bara det är intressant att ungdomar direkt anklagas, eller åtminstone "de oansvariga föräldrarna". För jag menar - vilken förälder misstänker inte att ens tonåring kissar i folks bilar på fritiden?

Oansvarigt!

Kommentarer
Postat av: Mallan

Bra frågor Tomas! Förmodligen är det 18 portioner för en 12 månaders bäbis (men det är ändå inte så att man skulle vilja ha en vuxenportion välling så det duger gott, typ? Eller så är jag grundlurad bara) man måste ju (som de råder en till på förpackningen) komplettera med en smörgås eller något (typ minst tre). En portion är 1 dl vatten och c:a 1 dl pulver (jag tog dock mindre för den blev rätt tjock rätt fort, det beror nog på vad man själv föredrar för konsistens men jag ville ha den som gröt och inte välling). På tal om det, var går gränsen mellan gröt och välling?! För detta var ju snarare välling än gröt. Mycket viktig definitionsfråga. Hur kan man finna svaret månne?

2009-01-30 @ 16:20:24
Postat av: Matilda

Var håller dina föräldrar hus? ;) Publicerar bilder på småbarn som urinerar.... usch och fy!

(var bara tvungen!!)

2009-02-02 @ 13:45:34
URL: http://mystiskt.blogspot.com
Postat av: Tomas

De är i hemstaden och kan inte stoppa mig! Mwahahaha!

2009-02-04 @ 18:06:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0