Shutter Island

Utöver Where the wild things are är det framförallt en biofilm som jag verkligen ser fram emot att få avnjuta nu i höst. Den 2a oktober kommer nämligen Shutter Island, baserad på den magnifika boken av min nya favoritförfattare Dennis Lehane (Shutter Island utkom på svenska under namnet Patient 67 - läs den! Sedan kan ni läsa resten som Lehane har skrivit, bra grejer, jag lovar.).

Boken är lysande och i min fantasi ser jag hur den kommer att fungera alldeles utmärkt även i filmformat. Med Martin Scorsese vid rodret känns det rätt tryggt, och med namn som Leonardo Di Caprio, Mark Ruffalo, Ben Kingsley och  allas vår Max von Sydow i rollistan ser det lovande ljust ut. Trailern håller också måttet tycker jag nog:

 

Boken är som sagt hur bra som helst och jag håller tummarna för att jag inte ska bli besviken på filmen. Jag kommer i alla fall sitta bänkad den 2a oktober. Vi ses där!

Kommentarer
Postat av: Lina

MÅSTE se den. Men vettefan om jag vågar se den på bio. Får läsa boken först och avgöra om ett biobesök verkar lämpligt! Hoppas du har det brao! Kram

2009-07-27 @ 11:15:31
Postat av: Tomas

Lina: Klart du vågar se den! Att läsa boken tycker jag du ska göra i vilket fall. Fråga Sofia, hon tycker nog det också. Ha det bra själv!

2009-07-27 @ 16:49:07
Postat av: Viktor

Läste precis att Shutter Island blivit uppskjuten till februari 2010. Tydligen för dyrt för bolaget att marknadsföra den... Hur logiskt det nu är...

2009-08-22 @ 17:31:04
Postat av: Tomas

Ja, jag läste det. Det låter mycket märkligt tycker jag, speciellt eftersom filmen verkar i stort sett klar. Det lär ju inte bli billigare att vänta med att marknadsföra filmen, menar jag...

2009-08-27 @ 11:44:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0