Ett land i gryningen

Har nyligen läst ut min personlige favorit Dennis Lehanes senaste bok Ett land i gryningen, som bortsett från en bitvis rätt tafflig svensk översättning var väldigt bra; precis som i princip allt Lehane får ur sig.

Och, bäst av allt: enligt ryktena ska denna bok även filmatiseras, och denna gång av ingen annan än Sam Raimi. Spindelmannenfilmerna kan jag har överseende med då de gamla Evil Dead-filmerna och nya Drag me to Hell fortfarande är sann filmglädje. Självklart är dessa filmer så långt ifrån Lehane man kan komma men jag tror absolut det här kan bli bra grejer. Och lite plåster på såren behövs ju med tanke på att Shutter Island som jag nämnt sisådär en miljon gånger blivit uppskjuten till februari 2010.

Men det finns förstås en stor risk att det bara är ett rykte att Ett land i gryningen, eller The Given Day som den heter på engelska, faktiskt kommer att bli av. Ingenting verkar riktigt klart ännu.

Jag hoppas ändå. Jag ser ju helt klart framför mig Ed Harris i rollen som McKenna.



Och rösta för bövelen! 9 ynka röster är skamligt.

Kommentarer
Postat av: jenny

oj, nu har du 19 :) att säga "för bövelen" är alltså ganska smart då man vill få folk att göra som man vill ;)

2009-11-16 @ 18:55:10
Postat av: Tomas

Haha, ja, det eller att tillåta att man får rösta fler än en gång bara man väntar ett dygn... ;)

2009-11-16 @ 19:54:13
Postat av: Erik

Sam Raimi är en kul typ men jag tycker inte att han är rätt för en filmatisering av the Given day. Jag ser hellre att Scorsese gör den också, (jag räknar med att Shutter island blir bra).

2009-11-16 @ 21:23:23
Postat av: Lotta

ser att det går bra för hönsmammorna! kalas :)

2009-11-18 @ 07:18:53
URL: http://blogg.vk.se/lotta
Postat av: Tomas

Erik: Scorsese hade säkert kunnat göra det bra också, men jag känner mig inte särskilt orolig för Raimi ändå. Till och med Ben Affleck lyckades ju med Gone Baby Gone så.



Lotta: Då anar jag var din röst hamnade! ;)

2009-11-18 @ 21:57:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0