Mr Röj goes international

De som känner mig bäst vet att jag har en dold talang. Jag har nämligen alltid varit rätt duktig på MS Röj, ni vet det där gamla spelet som följer med windows, där man klickar på rutor för att undvika "minor". Jag testade det redan när jag var liten och hade viss talang redan då, och spelade ganska intensivt tills jag var ungefär 12-13 år. Sedan slutade jag att spela, och jag har endast spelat någon enstaka gång då och då sedan dess.



Fram tills nu, då. Häromveckan såg jag nämligen till min stora förvåning att man anordnat uttagningar för VM i MS Röj (sista uttagningarna var igår). Jag tänkte "lite ironiskt" att det inte skadar att vara med i uttagningen i alla fall, men trodde inte att jag skulle ha någon chans. Hursomhelst. Under senaste tiden har jag haft ganska lite att göra, vilket har inneburit att jag suttit och tränat på röjande, vilket kanske fått lite väl stora proportioner. Vissa dagar har jag spelat oavbrutet i 2-3 timmar, bara för att finslipa teknik, snabba musklickningar och nya rekordtider.

Men träningen gav resultat! Igår var jag med i en onlineuttagning, och till min stora förvåning vann jag med flera sekunder, match efter match. Det slutade med att jag efter 12 utslagsrundor till sist kom bland de 10 bästa - och därmed kvaliciferade jag mig till VM i Sydkorea/Seoul i november. Helt sjukt!

Eftersom tävlingarna sker live kommer jag alltså resa till Sydkorea i höst. Tur att jag har en ganska oplanerad höst framför mig, samt att jag får resan sponsrad.

Önska mig lycka till - jag kommer behöva det!


Kim Han Gyeongbok - regerande världsmästare i MS Röj och största konkurrent

Kommentarer
Postat av: Ylva

Utan sydkoreagrejen hade det ändå inte varit helt otroligt :P

2010-04-01 @ 13:21:41
Postat av: Sara

Haha det hade varit väldigt häftigt, om det inte varit ett aprilskämt! :-D

2010-04-01 @ 15:43:51
URL: http://smuppra.blogg.se/
Postat av: Lotta

hehe. gillar att du står upp för traditionen!

2010-04-02 @ 17:37:38
Postat av: Matilda

Haha, först tänkte jag "damn, vad han är grym" själv har jag aldrig förstått hur man spelar det där spelet.

Det föll dock på sponsringen, men du lurade mig nästan :D

2010-04-02 @ 18:06:11
URL: http://mystiskt.blogspot.com
Postat av: Tomas

Ja, det var kanske att dra skämtet lite väl långt om att VM hålls på plats i Sydkorea, men samtidigt ville jag dra det till sin spets. Desto roligare om någon faktiskt går på det :)



Samtidigt gör det inte så mycket att skämtet misslyckades. Har dragit skämt på bloggen förut, vilket fick oanat stora konsekvenser, så jag försökte ligga lågt denna gång...

2010-04-02 @ 20:44:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0