Livstecken

Det var väldigt länge sedan jag skrev här sist, men det har sina orsaker antar jag.  Så vad har hänt sen sist?

- Jag har fått jobb, vilket gjort att bloggen har fått sin redan låga prioritering sänkt ytterligare några steg.
- Vår dator har kapsejsat fullständigt vilket gjort att jag inte kunnat skriva i bloggen även om jag hade haft lust. Nu, en besvärlig omformattering och ominstallation senare, verkar den dock fungera som den ska igen.
- Jag har varit lat och saknat inspiration.

Dessutom har jag hunnit med att uppleva mitt livs första och förhoppningsvis sista terrordåd. Tack vare omständigheter och en viss mascara på Åhléns blev dock jag och mina vänner fördröjda några minuter, vilket innebar att vi undgick självmordsbombaren med uppskattningsvis 150 meter. Vi var alltså på samma gata och på väg mot självmordsbombaren då det small till rejält och människor kom springande mot oss. Det var ganska många tänk-om-tankar dagarna efteråt, men nu har jag väl mer eller mindre släppt det där. Jag får kanske se det här inlägget som en slags* debriefing, men jag lovar, det blir tramsigare igen framöver som det brukar bli.  Förresten behöver ni inte påpeka att det egentligen heter "ett slags debriefing". Detta är jag medveten om och det är en språkregel jag gärna bryter mot av den enkla anledningen att "en slags debriefing" låter bättre. Ha!



Kommentarer
Postat av: Sara

Usch ja. Känner några som var alldeles i näreten också då. Och jag själv befann mig i andra änden av drottninggatan (dvs inte mot slottet till utan åt samma håll du var på väg men längre bort) och på väg bort från stan.



Och du är nu evigt tacksam till mascaror, eller hur? :-)

2010-12-19 @ 17:58:19
URL: http://smuppra.blogg.se/
Postat av: Robin

Jag köper inte dina förklaringar. Det handlar uppenbarligen om ett kuppförsök att genom att ignorera din blogg göra den till en bortglömd hjälte. Då kan du skriva om din bortglömda blogg i din bortglömda blogg som handlar om bortglömda hjältar.



Meta.

2010-12-21 @ 23:09:26
URL: http://internetzombierobots.blogspot.com
Postat av: Tomas

Robin: Visst är det meta. Men inte riktigt. Bloggen blir ju egentligen bara bortglömd, själva hjältegrejen återstår ju fortfarande att uppfylla.

2010-12-22 @ 17:32:05
Postat av: Matilda

Grattis till jobbet!

Men fy för att vara så nära! Hoppas det känns något bättre nu.

2010-12-22 @ 23:26:57
URL: http://mystiskt.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0